۷ روش برای افزایش ارزش واقعی پول و سرمایه 

وقتی به مباحث ارزش واقعی پول و سرمایه  وارد میشویم با طیف وسیعی از  اعداد و ارقام مواجه میشویم .ما معمولاً دنبال اعدادی هستیم که بتوانیم با آنها موجودی حساب ، پس انداز روزانه / ماهیانه ، مبالغ سرمایه گذاری و وام های دریافتی را چک کنیم .

همه این ارقام نقش مهمی دارند اما باید توجه داشته باشید که آنها تنها یکی از چندین پارامترهای مالی هستند که در ارزیابی میزان موفقیت شما در برنامه های مالی نقش دارد به ویژه در ارزش واقعی سرمایه (پول) شما.

 

ارزش واقعی پول و سرمایه چیست ؟

ارزش واقعی سرمایه با ارزش واقعی دارایی شما و آنچه به شما تعلق دارد فرق دارد . با ارزش ساختمان ، حساب پس انداز ، کارت اعتباری و… فرق دارد .ارزش واقعی سرمایه به شما کمک میکند تا مشخص کنید  میزان بدهی ها به چه میزان بر روی سرمایه های مالی آینده شما تاثیر میگذارد . دقیقاً منطقه ای را مشخص میکند تا شما بر روی آن در مسائل مالی تمرکز کنید.

حساب کردن ارزش واقعی سرمایه بسیار ساده است و اصلا به نرم‌افزار حسابداری بازرگانی نیازی نیست. به تمام دارایی های خود نگاهی بیندازید از ساختمان ، سهام ، حساب بانکی و… حال یک لیست جداگانه از دارایی ها و بدهی های خود تهیه کنید. با ماشین حساب ارزش هر یک را محاسبه کنید. آیا از دیدن عدد واقعی سرمایه خود نگران هستید؟ اصلا نگران نباشید. ما هفت روش برای افزایش ارزش واقعی سرمایه به شما آموزش میدهیم :

 

ارزش واقعی پول و سرمایه - نرم افزار حسابداری یاس سیستم

ارزش واقعی پول و سرمایه – نرم افزار حسابداری یاس سیستم

۱- بدهی هایتان را یکبار دیگر بررسی کنید.

یک نگاه دقیق تر به بدهی های خود بیندازید، خیلی ساده است، میزان بدهی ها، اقلامی که در رهن بانک است را یادداشت کنید. آیا شما قادر هستید از لیست تهیه شده یکی را حذف یا کاهش دهید؟ کاهش بدهی یک از اصلی ترین قدم ها برای افزایش ارزش وافعی سرمایه است .

 

۲- دارایی های خود را دقیق تر بررسی کنید

با خودتان روراست باشید و ارزش واقعی دارایی خود را بنویسید و با خود بگوئید چگونه میتوانید این ارقام را افزایش دهید . از هیچ دارایی چشم پوشی نکنید  و فکر کنید چگونه میتوانید یک مورد جدید به آن اضافه کنید.

 

۳- هزینه ها را کم کنید

کمترین پولی که شما صرف میکنید و بیشترین مبلغی که میتوانید از این طریق در سرمایه خود اضافه کنید. همیشه یادتان باشد همین مبالغ کمی که در کسب  وکارتان صرف میکنید در طول زمان به مبالغ هنگفتی تبدیل میشود.

 

 

۴- بدهی ها را کم کنید:

کم کردن بدهی ها یکی از موثرترین روشها برای افزایش ارزش سرمایه شما است. در اولویت اول شما باید در بدهی های خود اولویت بندی کنید. بدهی که بالاترین نرخ بهره را دارد مشخص کنید.

 

۵- وام های گرفته شده را زودتر برگردانید

میدانم همه شما با خواندن این تیتر اولین جمله ای که به نظرتان آمد این است که ” اگر پول داشتیم که وام نمیگرفتیم ” ولی یادتان باشد وام ها و برگرداندن آنها حتی یک ماه جلوتر یک چراغ روشن در برنامه مالی شماست. شما میتوانید این مبلغی که به صورت ماهانه پرداخت میکنید را در یک حوزه دیگر سرمایه گذاری کنید.

 

بهترین اثر آموزش مالی برای کسب و کار‌ - نرم افزار حسابداری یاس سیستم

بهترین اثر آموزش مالی برای کسب و کار‌ – نرم افزار حسابداری یاس سیستم

۶- هزینه های یکساله خود را مرور کنید

این کار به شما یاد میدهد تا هزینه ها غیر ضروری که درطول یکسال پرداختید را شناسایی تا در سال مالی بعدی دوباره تکرار نکیند. به همه موارد نگاه کنید از بیمه های پرداختی تا هزینه خرید یک خودکار در کسب و کارتان .سپس بررسی کنید اگر هر یک از انها را حذف میکردید سال گذشته چقدر سرمایه واقعی میتوانستید داشته باشید.

 

۷- سرمایه گذاری ها را افزایش دهید

افزایش میزان سرمایه گذاری یکی از مطمئن ترین روش ها در کسب و کار است البته اگر اصول آن رابلد باشید (اگر فرصتی باقی باشد در مقالات بعدی به آن اشاره میکنیم ).

 

در پایان باید اشاره داشته باشم برای اطلاع از ارزش واقعی سرمایه و مدیریت صحیح آن به عنوان یک مدیر کسب و کار، ساده ترین راه استفاده از نرم افزار کنترل بودجه است پس شما توصیه می‌کنیم حتما  مشخصات و ویژگی نرم افزار کنترل بودجه یاس  در ببینید .

برگرفته شده از: about

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *