تراکنش‌های بانکی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل، تراکنش‌های بانکی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی می‌شود.

 

میرحیدر رضوی در خصوص فرار مالیاتی و ساز و کار شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی دارند، اظهار کرد: همانگونه که می‌دانیم، هرگونه تلاش غیرقانونی برای پرداخت نکردن مالیات مانند ندادن اطلاعات لازم در مورد ‏عواید و ‎ منافع مشمول مالیات به مقامات  مسئول، فرار مالیاتی خوانده می‌شود و اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم یکی از مهم‌ترین تحولات اقتصادی دولت یازدهم بود که در راستای شفاف‌سازی فرآیندهای مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمد مالیاتی دولت دنبال شده است.

این مسئول ادامه داد: فرار مالیاتی که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم دغدغه‌ای برای کشور شده و راه‌اندازی طرح جامع مالیاتی در سطح سازمانی اقدامی در راستای کاهش فرار مالیاتی است.

وی تصریح کرد: طرح جامع مالیاتی به منظور تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و شناسایی مودیان و درآمدهای اصناف مختلف از شهریورماه سال‌جاری در زنجان اجرا می‌شود و شفاف‌سازی و تحقق عدالت در دریافت مالیات و کاهش فرارهای مالیاتی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جامع مالیاتی است.

رضوی با اشاره اجرای کامل طرح نظام جامع مالیاتی، خاطرنشان کرد: با پیاده‌سازی کامل این طرح، نظام مالیاتی دسترسی و نظارت موثری بر بخش‌های پنهان و بخش‌هایی که تاکنون از تیررس مالیات در امان بوده‌اند، یافته است و تشکیل گروه واحدیابی در اداره کل طی سال‌های اخیر یکی دیگر از اقدامات این اداره در شناسایی واحدهایی است که با وجود فعالیت و کسب درآمد، پرونده مالیاتی ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در رابطه با درآمد مالیاتی محقق شده در استان، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۸۸ درصد از پیش‌بینی درآمد مالیاتی برای  استان وصول شده و در حدود ۳۰ درصد نیز احتمال فرار مالیاتی در استان پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تراکنش‌های بانکی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی خواهند شد، گفت: بر اساس دستورالعمل نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک، گروه رسیدگی ویژه در اداره کل تشکیل و به تراکنش‌های بانکی مشکوک رسیده به اداره‌کل به ترتیبی که در این دستورالعمل تعیین شده رسیدگی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *