حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

اهمیت انتخاب نرم‌افزار درست و ویژگیهای نرم‌افزارخوب در بلندمدت و کوتاه‌مدت

اهمیت انتخاب نرم‌افزار درست و ویژگیهای نرم‌افزارخوب در بلندمدت و کوتاه‌مدت

 

امروزه در دنیار همه چیز بر پایه اطلاعات انجام می شود و همه تصمیمات هم بر اساس اطلاعات به موقع گرفته می شود. اگر اطلاعات نداشته باشیم، نمی توانیم زندگی کنیم.

از اطلاع از زمان حرکت اتوبوس، قطار، مترو گرفته تا آگاهی از درجه هوا و بارندگی های آینده . . .

اما برای مدیر یک شرکت و صاحب یک کسب و کار کوچک چه اطلاعاتی مهم و ضرورری است؟ مدیر یا صاحب یک کسب و کار کوچک بدون چه اطلاعاتی نمی تواند در مسیر اقتصادی به حرکت خود ادامه دهد؟

مسیر اقتصادی پر پیچ و خم است و زوایای تاریک زیادی دارد. برای مدیران کسب و کار، حال هر چه که باشد، اطلاعات مانند چراغ راه است. عبور از این مسیر بدون دید مناسب، عملا ممکن نیست.

در این دوره، به دلیل تشدید رقابت، و سرعت تغییرات، دسترسی به اطلاعات صحیح و به موقع، به گونه ای به یک مسابقه تبدیل شده. مسابقه ای شدید برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری های سریعتر و مناسب تر.

امروز دیگر فقط داشتن اطلاعات کافی نیست، سرعت دسترسی به اطلاعات است که اهمیت دارد. مسابقه های تلویزیونی که یادتان است . . . ممکن بود خیلی از شرکت کنندگان اطلاعات داشته باشند، اما خبر خوب اینکه کسی که زودتر جواب صحیح را می داد برنده بود و خبر بد اینکه آنهایی که پاسخ را بلد بودند و به موقع نمی گفتند، حذف می شدند . . . به همین سادگی

مسابقه اقتصادی هم امروز شبیه همان مسابقه هاست. داشتن اطلاعات صحیح دیگر پیش فرض است، در این مسابقه چیزی که مهم است، سرعت عکس العمل و پاسخگویی است.

برای شما هم امروز داشتن اطلاعات صحیح اعم از اسناد مالی به روز و صحیح، مانده حساب مشتریان، موجودی کالاها، هزینه های شرکت و … یک پیش فرض است. امروز علاوه بر این اطلاعات، سرعت پاسخگویی یا همان تصمیم گیری مهم است.

باز از نگاهی دیگر، اطلاعات یک شرکت ، سرمایه آن است. سرمایه ای که می تواند ارزش یک مجموعه را روز به روز بالا ببرد (با تصمیم گیری های به موقع و درست و کاهش هزینه های قانونی) و یا بلای جان آن شود (با ارائه اطلاعات ناصحیح به دارایی و بیمه و مشتری …).

مطلب مهم دیگر هزینه به دست آوردن و نکهداری اطلاعات است. دستیابی به اطلاعات مورد نیاز شرکت شما چقدر هزینه دارد؟ چقدر ساده است؟  الان سهولت و سرعت دسترسی و نگهداری اطلاعات، هزینه های مجموعه را در این زمینه بسیار کاهش می دهد. اینکه این سرمایه با چه هزینه ای به دست می آید هم مهم است.

پس، داشتن اطلاعات صحیح و به موقع مهم است. اما اینکه سیستم و اطلاعات ناصحیح چه بلایی بر سر شرکت شما می آورد، نکته بسیار مهمی است که در بخش بعدی به آن می پردازیم.

امیرحسین عسکری طباطبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *