حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

برنامه حسابداری فروشگاهی مناسب انواع کسب و کار

برنامه حسابداری فروشگاهی

برنامه حسابداری فروشگاهی در حقیقت به دلیل اینکه امروزه شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب وکارهای بسیاری دیگر از روش‌های قدیمی و سنتی، برای انجام امور مالی و حسابداری خود فاصله گرفته‌اند و همچنین حجم عملیات‌ها و فرآیندهای مربوط به مدیریت و نظارت بر موجودی دقیق انبارهای محصولات فروشگاه‌ها بیش از گذشته،‌ افزایش یافته است. به همین دلیل در چنین شرایطی شما برای ساماندهی اوضاع کسب و کار یا فروشگاه خود، به ابزار مدیریتی قدرتمندی بنام نر‌م‌افزار حسابداری فروشگاهی نیاز دارید.

به علاوه از آنجایی که در دنیای پیشرفته امروز و وجود یک فضای رقابتی بزرگ، دیگر کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ نمی‌توانند با استفاده از روش‌ها و ابزارهای قدیمی، شرایط را طوری برای خود فراهم کنند که رشد و توسعه کسب و کار آن‌ها را درپی داشته باشد. به همین دلیل  اهمیت استفاده از یک  برنامه حسابداری فروشگاهی دوچندان شده است.

به عبارت دیگر استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به شکلی کارآمدتر امور مالی و حسابداری مربوط به کسب و کار یا فروشگاه خود را مدیریت کنید و همچنین با استفاده از چنین نرم افزارهایی شما می‌توانید به راحتی حساب مالی کارکنان و پرسنل خود را مدیریت کنید.

البته لازم به ذکر است که مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به دلیل اینکه در ازای ارائه خدمات و محصولات خود، به مشتریانشان فاکتور و سند مربوط به آن را نیز تحویل می‌دهند، استفاده از یک برنامه حسابداری فروشگاهی را به عضوی جدایی ناپذیر برای این کسب و کارها و فروشگاه‌ها تبدیل کرده است.

به همین دلیل در اختیار داشتن یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب، که این امکان را برای چنین کسب و کارها و فروشگاهی فراهم می‌کند که می‌توانند از آن در جهت یکپارچه سازی امور مالی و حسابداری خود استفاده کنند و همچنین استفاده از آن به دانش و مهارت خاصی نیاز نداشته باشد، یکی از ملزومات مهم برای اداره کردن یک کسب و کار یا فروشگاه است.

از این رو در این مقاله قصد داریم تا با بررسی انواع برنامه حسابداری فروشگاهی موجود در بازار و همچنین معرفی ویژگی‌های مربوط به بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی، گام موثری در آشنایی بیشتر شما با نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی برداشته و همچنین کمک شایانی به شما در انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی کرده باشیم.

 

برنامه حسابداری فروشگاهی - نرم افزار حسابداری یاس سیستم

برنامه حسابداری فروشگاهی – نرم افزار حسابداری یاس سیستم

 

برنامه حسابداری فروشگاهی باید چه ویژگی داشته باشد؟

درحال حاضر و تا به امروز نزدیک به 400 برنامه حسابداری فروشگاهی در بازار کشورمان وجود دارد، که هر کدام از این نرم افزارهای حسابداری امکانات و قابلیت‌های مخصوص و منحصربه فرد خود را دارند.

اما در نگاه کلی می‌توان گفت، افراد بسیاری در هنگام انتخاب یک ابزار یا نرم افزار بیشتر به سراغ ابزار یا نرم افزارهایی می‌روند که به اصطلاح شناخته شده‌تر هستند و کاربران بسیاری نظرات و تجربیات خود در ارتباط با استفاده از آن نرم افزار یا برنامه حسابداری را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

درحقیقت باتوجه به این موضوع، یکی از اصلی‌ترین عوامل مهم و تاثیرگذار در هنگام انتخاب یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی، تعداد کاربران فعالی است که درحال حاضر از آن نرم افزار یا برنامه برای مدیریت و رسیدگی به امور مالی و حسابداری مجموعه یا سازمان یا فروشگاه خود استفاده می‌کنند.

اما بازهم نمی‌توان بدون درنظر گرفتن سایر عوامل تاثیرگذار روی انتخاب یک برنامه حسابداری فروشگاهی مناسب یک کسب و کار یا فروشگاه، تنها و فقط با اکتفا کردن به عامل تعداد کاربران، نتیجه گرفت که یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌تواند برای کار و فعالیت شما مناسب باشد.

به همین دلیل در شرایط فعلی و وضعیت موجود انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی خوب و مناسب، به دغدغه اصلی بسیاری از صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ تبدیل شده است و به علاوه کسب و کارهای امروزی دیگر مانند گذشته تنها نیستند.

بلکه وجود رقبایی در همان حوزه فعالیت آن‌ها، عوامل دیگری مانند تغییرپذیری، توان رقابت و جذب مشتری را به وجود آورده است که صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ نیز باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

 

 

  • جذب مشتری

وجود کسب و کارها و فروشگاه‌های بسیاری که در زمینه تولید و عرضه اجناس و کالاهای مصرفی فعالیت می‌کنند، باکیفیت بودن این اجناس و کالاها را به عاملی مهم و تاثیرگذار در جلب رضایت مشتریان تبدیل کرده است و برخی از فعالان حوزه کسب و کارها و فروشگاه این عامل را روی مراجعه مجدد آن‌ها به فروشگاه خود را نیز بی تاثیر نمی‌دانند.

البته لازم به ذکر است که ارائه خدمات فروشگاهی باکیفیت را نیز نباید فراموش کنیم. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه با استفاده از یک برنامه حسابداری فروشگاهی قدرتمند فاکتور و سند فروش مناسب و خوبی را به مشتریان خود ارائه کند، درنتیجه مشتریان بیشتری برای خرید محصولات و کالاهای موردنظر خود به آ نفروشگاه مراجعه خواهند کرد.

 

  • توان رقابت

به علاوه وجود این کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ فراوان، صاحبان بسیاری از آن‌‎ها را به این فکر انداخته است که تعداد زیادی از مراکز فروش خود را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبدیل کنند که ضمن ارائه خدماتی مختلف و متنوع، توان رقابت با سایر فروشگاه‌های بزرگ مشابه خود را نیز داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که ارائه خدماتی خاص و منحصر به فرد هم می‌تواند به عنوان مزیت رقابتی شما نسبت به رقبای‌تان باشد. به عنوان مثال در یک فروشگاه شما می‌توانید تعداد محدودی از محصولات و کالاها را به مشتریان خود عرضه کنید اما در یک فروشگاه زنجیره‌ای و با استفاده از یک برنامه حسابداری فروشگاهی قدرتمند شما می‌توانید با مدیریت هرچه بهتر محصولات موجود در انبار خود، محصولات و کالاهای متنوعی را عرضه کنید.

 

برنامه حسابداری فروشگاهی - نرم افزار حسابداری یاس سیستم

برنامه حسابداری فروشگاهی – نرم افزار حسابداری یاس سیستم

 

  • تغییر پذیری

با رشد و توسعه کسب و کار و تبدیل شدن به یک فروشگاه زنجیره‌ای به طبع حجم فعالیت‌ها و امور مالی و حسابداری مربوط به مجموعه شما به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل دسترسی به یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی که قابلیت ارتقا داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به تعویض برنامه یا نرم افزار قبلی خود، آن را متناسب با امور فعلی کسب و کار یا فروشگاه خود و رسیدگی و مدیریت آن‌ها تغییر بدهید.

 

 

برنامه حسابداری فروشگاهی چه مزایایی برای شما دارد ؟

 

1. همانطور که در موارد بالا به آن اشاره کردیم، باتوجه به رشد و توسعه کسب و کار شما و همچنین به عنوان یک مزیت رقابتی، ایجاد یک فروشگاه زنجیره‌ای و حتی تاسیس شعب مختلف برای کسب و کار و فروشگاه‌تان می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای بیشتر دیده شدن شما باشند.

به همین دلیل تظارت و رسیدگی به تمام امور مالی و حسابداری مربوط به این مراکز و فروشگاه‌ها می‌تواند دغدغه‌ی بزرگی برای صاحبان این کسب و کارها و فروشگاه‌ها بزرگ باشد. از این رو برنامه حسابداری فروشگاهی قدرتمند این امکان را برای صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ فراهم می‌کند تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به هر یک از مراکز و فروشگاه‌های خود و حتی از راه دور هم به امور و حسابداری مجموعه خود نظارت داشته باشند.

2. یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از یک برنامه حسابداری فروشگاهی قدرتمند، صرفه جویی در وقت و زمان است. چرا که این نرم افزارها با انجام امور مالی و حسابداری در کمترین زمان ممکن، فرصت لازم برای تمرکز بیشتر را در اختیار مدیران این کسب وکارها و فروشگاه‌ها قرار می‌دهند. درواقع تمرکز بیشتر می‌تواند ایده‌های خلاقانه بیشتری برای توسعه کسب و کار فراهم آورد.

3. اطلاعاتی که به کمک یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ذخیره می‌شوند، ماندگاری بالایی دارند و قابل بازیابی از سیستم‌های مختلف هستند. از این رو اگر سیستم کاربر دچار نقص یا اشکالاتی نظیر ویروسی شدن، از کار افتادن نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی شود، به کمک یک سیستم دیگر می‌توان نرم افزار را اجرا و اطلاعات را بازیابی کرد. در واقع این اطلاعات همچنان روی نرم افزار باقی مانده و پاک نمی‌شوند.

4. یکی دیگر از مزایای مهم یک برنامه حسابداری فروشگاهی قدرتمند، سادگی و راحتی استفاده از آن‌ها است. اغلب صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ از دانش نرم افزاری چندانی برخوردار نیستند و به همین دلیل این افراد بیشتر ترجیح می‌دهند که از نرم افزار حسابداری استفاده کنند که کارکرد و استفاده از آن ساده و آسان باشد.

5. اطلاع از وضعیت موجودی کالا در فروشگاه‌ها و کسب و کارهای بزرگ اهمیت فراوانی دارد. چراکه در صورت کم شدن تعداد برخی محصولات و کالاها، کاربر نرم افزار می‌تواند از میزان موجودی کالاها و محصولات اطلاع پیدا کرده و برای سفارش جدید اقدامات لازم را انجام دهد.

6. پایگاه داده کمک شایانی به ایجاد هماهنگی میان محصولات مشابه چندین فروشگاه می‌کند. به همین دلیل برای ایجاد چنین پایگاه داده‌ای شما به یک برنامه حسابداری فروشگاهی قدرتمند نیاز دارید.

درحقیقت با استفاده از یک نرم افزار حسابداری قدرتمند شما می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی هر فروشگاه به داده‌ها و اطلاعات مربوط به محصولات و کالاهای آن فروشگاه دسترسی داشته باشید و همچنین با اتصال به این پایگاه داده، امکان اعمال تخفیف، پر کردن موجودی کالا و افزایش قیمت برای شما نیز وجود خواهد داشت.

 

سخن آخر

به عنوان نتیجه‌گیری و سخن پایانی، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، درحال حاضر انواع مختلف و فراوانی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی در بازار کشور وجود دارد که در چنین شرایطی، انجام تحقیقات و بررسی‌ها برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها برای کسب و کار یا فروشگاه‌تان بسیار لازم و ضروی است.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با درنظر گرفتن تمام موارد گفته شده، تحقیقات و بررسی‌های خود را در خصوص انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی انجام بدهید و سپس اقدام به خرید مناسب‌ترین آن‌ها برای شرکت، سازمان یا کسب و کار خود کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *