حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

جزئیات افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان

سازمان اداری و استخدامی جزئیات افزایش ۱۰ تا ۲۷ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان را تشریح کرد.

سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد، افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با توجه به نرخ تورم به میزان ۱۰% اعلام شد که ۳% بیشتر از نرخ تورم اعلام شده است.

در جلسه مورخ ۲۰/۰۱/۱۳۹۶ هیأت محترم وزیران ، ضریب حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی و میزان افزایش حقوق بازنشستگان ، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به تصویب رسید.

براساس قانون به دولت اختیار داده شده است به منظور حفظ قدرت خرید کارکنان دستگاههای اجرایی ، متناسب با نرخ تورم نسبت افزایش حقوق کارکنان اقدام نماید.
از این رو و براساس مصوبه شماره ۵۷۰۰/ت۵۴۲۰۴ هـ مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۶، دولت تدبیر و امید با توجه به نرخ تورم سال ۱۳۹۵ که به میزان ۷% اعلام شده است درجهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی ، حقوق کلیه حقوق بگیران اعم از کارکنان دولت و موسسات عمومی غیردولتی بیش از نرخ تورم و به میزان ده درصد افزایش یافته است. همچنین در اجرای بند (ب) تبصره (۱۲) بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور حداقل حقوق کارکنان با ۱۵ درصد افزایش به میزان ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده است.
اضافه می‌نماید، براساس مصوبه ۵۷۰۸/ت ۵۴۲۰۴هـ مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۶ در مورد افزایش حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، علاوه بر افزایش درصدی حقوق، در اجرای بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین از افزایش بین ۱۰ تا ۲۷ درصد برخوردار خواهد شد به نحوی که حقوق هیچ بازنشسته‌ای کمتر از مبلغ یک میلیون و ۱۵۰ هزار ریال نخواهد بود و جداول مربوط به افزایش امتیازات گروههای شغلی پایین تر از ۲۰ میلیون ریال بازنشستگان حداکثر ظرف یک هفته از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *