حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت 1402!

فقط تا ۸ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری - یاس سیستم

خرید نرم افزار حسابداری ، در سال‌های اخیر، گسترش زیادی یافته و مشتری به دنبال توانمندی های بسیاری در نرم‌افزار حسابداری است تا جایی که امروزه نرم افزار حسابداری به صورت ابزاری بسیار کارآمد جهت کنترل و گزارش گیری حساب‌ها در بنگاه های اقتصادی، در آمده اند. بعلت افزایش نیاز به این ابزار کارآمد، انواع نرم افزار حسابداری با ویژگی‌های مختلف تولید شده اند . آنچه از عملکرد یک نرم افزار حسابداری خوب انتظار می رود، مدیریت فعالیت‌های مختلف مالی و حسابداری شرکت‌ها می باشد . مانند مدیریت سیستم صندوق (دریافت‌ها و پرداخت‌ها)، حقوق و دستمزد و گزارشگیری های جامع از خریدو فروش‌ها و هزینه های یک بنگاه اقتصادی .

موارد مهم راهنمای خرید نرم افزارحسابداری

موارد مهمی که می توانند راهنمای خرید نرم افزار حسابداری باشند و بعنوان مزایایی در برابر نرم افزارهای حسابداری رایگان مدنظر قرار گیرند ، عبارتند از :

1. سابقه شرکت تولید کننده نرم افزارهای حسابداری
2. پوشش نیازهای آتی مشتریان
3. تاییدیه سازمان امور مالیاتی
4. نحوه ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزار حسابداری
5. رزومه مشتریان
6. انواع گزارشات و خروجی ها
7. سادگی کار با سیستم ها
8. سایز شرکت مشتری
9. یکپارچگی نرم افزار حسابداری
10. نحوه دسترسی ابری و محلی کاربران به اطلاعات
11. امنیت اطلاعات
12. قیمت نرم افزارهای حسابداری
13. امکان بروز رسانی
14. زیرساخت‌ها و پیش نیاز اجرای نرم افزار
سپس به تشریح هریک از موارد خواهیم پرداخت تا بیش از پیش با نکات مهم و موثر درخرید نرم افزارحسابداری آشنا شویم.

 

1. سابقه شرکت تولید کننده نرم افزارهای حسابداری

بدلیل بازار تقاضای بالا برای خرید نرم افزارهای حسابداری ، شرکت‌های مختلفی در جهت تولید این نرم افزارها اقدام نموده _اند و این انتخاب را برای سرمایه گذاران ، بسیار سخت نموده است. شرکت‌های تولید کننده دارای سابقه؛ با توجه به پیچیدگی شرایط اقتصادی ، نرم افزارهای خود را توسعه داده و با توجه به نیاز مشتریان ، آنها را تکامل بخشیده اند. این سبب می شود تا مشتریان با آرامش بیشتری بتوانند به نرم افزارهای تولیدی آنها اعتماد نمایند. شرکت‌هایی که بصورت نوپا به عرصه تولید نرم _افزارهای حسابداری وارد شده اند ، نسبت به نیازهای روز افزون مشتریان آگاهی و شناخت کمتری داشته و بنابراین توان کمتری در راستای برآورده سازی نیازهای آنان خواهند داشت.
نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، یکی از نرم افزار های با‌‌سابقه در این راستا می باشد که می تواند براحتی ، اطمینان خاطر مشتریان را تامین سازد.

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری

پوشش نیازهای آتی مشتریان و راهنمای خرید نرم افزار حسابداری را در یاس سیستم بخوانید

 

2. پوشش نیازهای آتی مشتریان

تمامی شرکت‌ها در راستای رسیدن به استراتژی هایی که برای آینده بنگاه تعیین نموده اند، در حال تداوم فعالیت می _باشند. این استراتژی ها در واقع ، همان برنامه ها و اهداف بلند مدت یک سازمان می باشند. بنابراین تمامی ابزارهایی که می‌خواهند در این جهت استفاده نمایند، می بایست دارای ویژگی انعطاف پذیری و توسعه یابی باشند تا بتواند بر اساس شرایط احتمالی و تخمینی آینده؛ نیاز های آتی بنگاه های اقتصادی تحت پوشش خود را برآورد و تامین نماید.
قابلیت توسعه یابی و گسترش نرم افزارهای حسابداری یکی از برجسته ترین امتیازات آنان در راستای رساندن بنگاه ها به اهداف آتی می باشد.

 

3. تاییدیه سازمان امور مالیاتی

باتوجه به حساسیت سازمان امور مالیاتی نسبت به تمامی گزارشات قانونی شرکت ‌ها، نرم افزارهای حسابداری که در واقع ابزار کار محاسبات می باشند؛ می بایست از نظر سازمان امور مالیاتی مورد تایید قرار گیرند. نرم افزارهایی که دارای گواهینامه معتبر از شورای عالی انفورماتیک باشند از نظر سازمان امور مالیاتی کشور مورد تایید می باشند.
نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، یکی از برترین نرم افزارهایی است که دارای تاییدیه سازمان امور مالیاتی می باشد.

 

4. نحوه ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری

خدمات پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری می تواند یکی از نکات بسیار قابل توجه مشتریان باشد. میزان اطمینان به نرم _افزار و عملکرد آن، تعیین کننده سیاست‌های ارائه خدمات پشتیبانی است.
تولید کنندگان نرم افزارهایی که دارای سطح عملکردی‌ ؛ سرعت و دقت بالا ‌می باشند، با توجه به عدم وجود‌ نقص در اجرا و هزینه های کلان دوباره کاری فرآیند تولید ، می توانند مشتریان را ازخدمات پشتیبانی ارزان تری بهره مند گردانند. وجود امتیاز خدمات پشتیبانی رایگان در هنگام خرید ، مشتریان را از کیفیت بالای نرم افزار مطمئن می سازد.
یکی از این نرم افزار ها ، نرم افزار حسابداری یاس سیستم است که بدلیل اطمینان از عملکرد بی نقص و کارایی بسیار بالا، در هنگام خرید ، خدمات پشتیبانی رایگانی را به مشتریان اهدا می نمایند.

 

5. رزومه مشتریان

یکی دیگر از مولفه هایی که هنگام خرید نرم افزارهای مالی می بایست مورد توجه قرار گیرد، سابقه ذهنی مشتریان و میزان وفاداری آنان نسبت به این نرم افزار می باشد.
نظر مشتریان در انواع کسب و کار ، در خصوص استفاده و میزان سابقه کار آنان با این نرم افزار، موید رضایتمندی بوده و بعنوان یکی از برجسته ترین راه های انتخاب می باشد.
تحقیق در خصوص میزان رضایتمندی مشتریانی که از نظر فعالیت اقتصادی ، مشابه می باشند؛ روش بسیار مناسبی درخصوص اطمینان از کیفیت و کارایی نرم افزارهای مالی است .
نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، یکی از برترین نرم افزارهایی است که حس وفاداری را در مشتریانش روز به روز افزایش می‌دهد.

 

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری

گزارشات و خروجی های نرم افزار حسابداری را در یاس سیستم بخوانید

6. گزارشات و خروجی های نرم افزار حسابداری

مولفه دیگری که برای انتخاب نرم افزار مناسب مالی ما را راهنمایی می نماید، گزارشات و خروجی های آن است . تمامی اطلاعات ورودی به یک نرم افزار مالی ، به هدف دریافت گزارشات حرفه ای و خروجی هایی است که مدیران را در راستای تصمیم گیری ها کمک می نماید.
انواع خروجی ها مانند ارسال گزارشات به اکسل و یا PDF بغیر از چاپ آنها می تواند؛ کاربران را در جهت نظم بخشیدن به فرآیندهای مالی کمک نماید.
گزارشات قانونی و سود و زیانی ، گزارشات ردیابی هزینه و یا تعیین میزان درآمد‌زایی و مقایسه آن در انواع محصولات و یا خدمات یک بنگاه اقتصادی؛ می تواند در توسعه بخشیدن به فعالیت اقتصادی و دستیابی به انحصاری نمودن بازار تقاضا ، کاربران را هدایت و کمک نماید. این گزارشات حرفه ای راه رسیدن به اهداف استراتژیک سازمان‌ها را هموار می سازد.
گزارشات‌حرفه ای می تواند در خصوص شاخه های مختلف حسابداری بوده و در راستای دستیابی به هدف مدیریت هزینه و گسترش کسب و کار بسیار مفید باشد. نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، با داشتن گزارشات بسیار متنوع و حرفه ای در هر سیستم، مانند حقوق و دستمزد ، صندوق ، مالی ، انبار و فروش و … عملکرد حسابداران و مدیران را در این راستا سرعت و دقتی بی نظیر می بخشد.

 

7. سادگی کار با سیستم ها

بدیهی است که در هر سازمان ، افراد مختلفی با جایگاه ها و توانمندی های متفاوت ، گاها حتی بدون داشتن آشناییت با دانش مالی ، می بایست بتوانند از گزارشات نرم افزار های حسابداری استفاده نمایند. بنابراین باید نرم افزار حسابداری انتخاب نمود که دارای کاربردی ساده و آسان جهت استفاده تمامی پرسنل باشد.
سیستم هایی که کاربرد های سخت و پیچیده دارند؛ نیاز به افرادی با تخصص بسیار بالا در جهت استفاده و گزارشگیری داشته و زمان بسیاری جهت آموزش و پیاده سازی آنها مورد نیاز است . انتخاب و استخدام این اشخاص نیز کاری بسیار دشوار و پرهزینه بوده و اغلب مدیران را دچار نگرانی می‌سازد.
هر چقدر کار با نرم افزار حسابداری ساده تر باشد، سرعت و دقت کاربران برای درج اطلاعات و اخذ گزارشات مالی بالاتر رفته و تمایل و علاقه کاری آنها افزایش می یابد.
یکی از این نرم افزارها ، نرم افزار حسابداری یاس سیستم می باشد که بدلیل سادگی و سهولت کاربرد، از جایگاهی بالا در میان مشتریان و استفاده کنندگان برخوردار می باشد.

 

8. سایز شرکت مشتری

انتخاب نرم افزارهای حسابداری با امکانات متنوع ، می بایست با اندازه های شرکتی که می خواهد از آن نرم افزار استفاده نماید، متناسب باشد. نرم افزارهایی با امکانات بسیار بالا برای شرکت هایی با اندازه های کوچک و یا فروشگاهی متناسب نبوده و عملا کاربرد آن را برای حسابداران سخت می نمایند و یا نرم افزارهایی که دارای امکانات پایین ، گزارشات ساده و غیر حرفه ای می باشند نیز برای شرکت‌هایی با فعالیت های پیچیده اقتصادی بلا استفاده بوده و انتظارات آنان را برآورده نمی نماید.
حجم و میزان پیچیدگی فعالیت های اقتصادی هر شرکت یکی از مهم ترین مولفه هایی است که می بایست هنگام خرید نرم افزارهای حسابداری مورد بررسی قرار گیرد.

 

9. یکپارچگی نرم افزارهای حسابداری

ویژگی یکپارچگی در نرم افزارهای حسابداری به معنای اینست که تمامی بخش‌های آن به هم متصل می باشند. این امر سبب می شود تمامی اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی یک بنگاه اقتصادی دریک برنامه ادغام شده و در نتیجه خطای کاربری تا حد بسیار بالایی کاهش خواهد یافت. درضمن بروز رسانی و تغییراتی که ممکن است دریک نرم افزار حسابداری ایجاد گردد، در تمامی سیستم ها اعمال شده و صاحبان مشاغل می توانند براحتی و با سرعتی بسیار بالا از وضعیت مالی و میزان انعطاف پذیری مالی کسب و کار خود آگاه شده و تصمیمات جدیدی را اخذ نمایند.
یکی از این نرم افزارهای حسابداری یکپارچه ، نرم افزار حسابداری یاس سیستم می باشد که می تواند در زمینه های مختلف گزارشات جامعی را در اختیار حسابداران قرار دهد.

 

10. نحوه دسترسی ابری و محلی کاربران به اطلاعات

در شرکت های بزرگ که گاها نیاز به استفاده چندین کاربر از نرم افزارهای حسابداری ، می باشد . با استفاده از نصب نرم _افزار بر روی چندین سیستم با اطلاعات مشترک می توان به حسابداران مختلف اجازه کار با نرم افزار و تهیه گزارشات و یا صدور اسناد مالی داد. نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، با داشتن یک سرور که تمامی اطلاعات و نرم افزار اصلی را در بر دارد، می تواند بصورت شبکه؛ امکان استفاده چندین کاربر محلی را بطور همزمان ایجاد نماید. تا بتوان در سریعترین زمان ؛ هم داده ها را به سیستم وارد نمود و هم گزارشات مدیریتی بسیار دقیقی تهیه کرد. در شرکت هایی که برخی از کاربران در نقاط مختلف و بدور از سرور و شبکه قرار دارند؛ می‌توانند برای استفاده از اطلاعات نرم افزارهای حسابداری از کاربر ابری و یا کاربر تحت وب استفاده نمایند که در این حالت با استفاده از اینترنت و دسترسی امن به جهت چند لایه بودن و کاملا شخصی ، از طریق داشتن رمز عبور براحتی از هر فاصله ای از بنگاه اقتصادی، از نرم افزار حسابداری موجود ؛ گزارشگیری و یا ورود اطلاعات نمایند.

 

11. امنیت اطلاعات

در بنگاه های اقتصادی، برای اعمال کنترل‌های داخلی جهت ممانعت از بروز خطا و یا بهم ریختگی اطلاعات ، برای حسابداران و کاربران نرم افزارهای حسابداری؛ محدودیت دسترسی ایجاد می نمایند. یکی از ویژگی ها و امتیازات نرم افزارهای حسابداری حرفه ای ایجاد این دسترسی ها و محدودیت ها می باشد .
امکان ایجاد حقوق دسترسی برای کاربران مختلف و تفکیک وظایف می تواند یکی از مهم ترین روش های ایجاد امنیت اطلاعات باشد. عدم امکان تغییر در اطلاعات موجود ، امکان تهیه نسخه های پشتیبان به روش های مختلف بصورت خودکار و یا دستی ، از دیگر امتیازات ایجاد امنیت اطلاعات می باشد.
نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، یکی از نرم افزارهایی است که در‌این زمینه توانمندی های بسیاری را داراست . امکان ایجاد حقوق دسترسی برای کاربران جهت عدم ورود و یا حذف داده ها ، ایجاد محدودیت و تفکیک دسترسی به قسمت های مختلف سیستم ها ، می تواند کمک بزرگی برای ممانعت از بهم ریختگی اطلاعات باشد.

 

12. قیمت نرم افزارهای حسابداری

قیمت نرم افزارهای حسابداری با توجه به ویژگی ها و کارایی های آن نرم افزار و درمقایسه با نرم افزارهای موجود در بازار تعیین می گردد. بالا بودن و یا پایین بودن قیمت یک نرم افزار بیانگر برتریت و یا عدم مطلوبیت آن نرم افزار نمی باشد.
بلکه ملاک انتخاب مقایسه کارایی و عملکرد نرم افزار در قیاس با قیمت نرم افزار هایی با قابلیت مشابه می باشد. قیمت مناسب یک نرم افزار حسابداری می تواند حسابداران را در مدیریت هزینه کسب و کارشان کمک نماید.
نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، یکی از نرم افزارهای حسابداری است که با قیمت خرید مناسب بهترین کارایی را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری

امکان بروز رسانی ، پشتیبانی و نصب در زمان خرید نرم افزار حسابداری را در یاس سیستم بخوانید

13. امکان بروز رسانی ، پشتیبانی و نصب  در زمان خرید نرم افزار حسابداری

با پیشرفت دانش مالی ، حسابداری و پیچیده تر شدن مسائل اقتصادی ، نرم افزارهای حسابداری نیاز دارند تا از نظر گزارش دهی و محاسباتی بروز گردند. یکی از مولفه های دیگری که هنگام خرید نرم افزارهای حسابداری می بایست مد نظر قرار گیرد، امکان بروز رسانی نرم افزار و نیز آموزش بروز رسانی آن برای مشتریان می باشد.
نرم افزار حسابداری یاس سیستم ، با تغییرات قوانین و ایجاد نیازهای جدید در بازه های زمانی میان دوره ؛ بروز رسانی شده و آخرین نسخه های خود را برای مشتریانی که دارای خدمات پشتیبانی رایگان می باشند، بصورت کاملا رایگان تقدیم می نماید.

 

14. زیرساخت‌ها و پیش نیاز اجرای نرم افزار پس از خرید نرم افزار حسابداری

امکانات لازم برای نصب نرم افزارهای حسابداری و نیز پیش نیازهای لازم جهت اجرای آنها، یکی دیگر از مولفه های انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب می باشد. هر چقدر امکان نصب نرم افزار راحت تر و پیش نیاز های سخت افزاری و نرم افزاری آن کمتر باشد، قطعا به سادگی و سهولت نصب و استفاده از آن کمک می نماید.
یکی از بزرگترین چالش ها برای مدیران کسب و کارها ، انتخاب و خرید یک نرم افزار حسابداری مناسب می باشد. تناسب نرم افزار حسابداری انتخابی با کسب و کار موجود، پیاده سازی و اجرای آن از دغدغه های بجای مدیران می باشد.
با انتخاب یک ابزارکار مناسب می توان به آرزوی رسیدن به اهداف هر کسب و کار و انحصاری نمودن بازار تقاضا جامه عمل پوشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *