حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

راه اندازی بانک توسعه بنگاههای کوچک و متوسط با خدمات ویژه

علی یزدانی معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی هرمزگان اعلام کرد : به دنبال این هستیم تا بانک توسعه بنگاه های کوچک و متوسط را با همکاری بانک مرکزی راه اندازی کنیم تا با نگاه ویژه به این بنگاه ها بتواند تسهیلات و خدمات ویژه ارائه دهد.

یزدانی افزود : این بانک در صورت راه اندازی از نرخ تسهیلات گرفته تا نگاه کارآفرینی به این بنگاه ها را پوشش خواهد داد هم اکنون بنگاه های کوچک و متوسط در کشور ۹۶ درصد بنگاه های کشور را در برگرفته است که امیدواریم با راه اندازی این بانک بتوانیم به نحو صحیح از صنایع کوچک ومتوسط حمایت کنیم.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت خاطر نشان کرد: علاوه بر آن، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با هدف پوشش ریسک این بنگاه ها با نگاه مناطق کمتر توسعه یافته تاسیس شد تا این بنگاه ها که امکان وثیقه نوع یک به نظام بانکی کشور را ندارند بتوانند از این امتیاز برای اخذ تسهیلات موردنیاز استفاده کنند.
یزدانی تصریح کرد : با اکثر بانکها در صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تفاهم نامه امضا کردیم تا ضمانتنامه این صندوق را بپذیرند و یکی از اهداف طرح رونق نیز در سال جاری در چارچوب سیاست های اقتصادمقاومتی فراهم کردن همین ساز و کارها برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط بوده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد : در کشور تا به امروز مراجعه بنگاه‌ها به سیستم بانکی از دو طریق سامانه بانکی بهین یاب، ثبت نام در سامانه و طرح در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها یا کارگروه ملی در وزارت صنعت بوده است و عده ای نیز به دلیل اعتبارشان نزد بانکها و عدم چک برگشتی و اقساط معوقه، به صورت مستقیم به بانک‌ها مراجعه و تسهیلات دریافت کرده اند.

یزدانی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی در قالب طرح رونق گفت: در چارچوب این سیاست‌ها تا کنون بیش از ۲۰ هزار و ۶۰ نفر از طریق سامانه بهین یاب به بانک‌ها معرفی شدند که ۱۲ هزار و ۸۸۷ بنگاه در بانک‌ها با آنها قراردادمنعقد شده و از این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۷۴ مورد تسهیلات به مبلغ ۹ هزار و ۵۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در پایان تأکید کرد: طرح رونق تولید در سال ۹۶ نیز استمرار می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *