رقم نقدینگی تیرماه اعلام شد

رقم نقدینگی تیرماه اعلام شد

بانک مرکزی، رقم نقدینگی تیرماه ۹۶ را بیش از یک‌هزار و ۳۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳.۳ درصد رشد دارد.

بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در تیرماه سال جاری، حجم نقدینگی را بیش از هزار و ۳۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۶.۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (تیر ۹۶ نسبت به تیر ۹۵)، ۲۳.۳ درصد افزایش نشان می دهد.
بر پایه این گزارش، میزان دارایی های خارجی سیستم بانکی در تیرماه امسال ۵۹۶۲.۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد افزایش یافته است.

در عین حال، بدهی بخش دولتی در دوره مورد بررسی ۶۶۱۶.۸ هزار میلیارد ریال است که نسبت به تیرماه سال ۹۵ به میزان ۱۷.۹ درصد رشد یافته است.

حجم پول در این دوره ۱۵۹۵.۱ هزار میلیارد ریال با ۱۴.۴ درصد نسبت به تیرماه سال قبل بوده و حجم شبه پول نیز با ۲۴.۶ درصد رشد، ۱۱۷۴۲.۳ هزار میلیارد ریال است.

طبق اعلام بانک مرکزی، بدهی بخش غیردولتی ۹۵۸۵.۷ هزار میلیارد ریال است که نشان دهنده ۲۲.۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و نسبت به اسفندماه سال گذشته نیز ۴.۵ درصد رشد نشان می دهد.

میزان دارایی های خارجی بانک مرکزی در تیرماه سال جاری به ۳۴۶۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۶ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در دوره مورد بررسی نیز ۶۲۰.۸ هزار میلیارد ریال است که نشان دهنده ۳ دهم درصد کاهش است.

بدهی های ارزی بانک مرکزی در تیرماه سال جاری ۱۶۱۰.۵ هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *