روباتی که از حواس‌‏پرتی شما جلوگیری می‏‌کند

محققان ژاپنی روبات تعاملی طراحی کرده‎اند که توجه دیگران را به خود جلب می‏‌کند. زمانی که در حال مکالمه با دیگران هستید، ممکن است، فرد مقابل به صحبت‏‌های شما توجهی نکند.

محققان دانشگاه تویوهاشی در ژاپن، روبات Talking-Ally را طراحی کرده‌‏اند تا زمانی که فرد در هنگام مکالمه حواسش پرت شد، از خود واکنش نشان داده و طرف مقابل را متوجه خود کند. روبات طراحی شده، نگاه انسان را دنبال می‏‌کند و اگر در هنگام مکالمه حواس فرد پرت شد، این موضوع را با تکان سر یا سربرگرداندن هشدار می‏‌دهد. همچنین از عبارتی مثل من اینجا هستم نیز استفاده می‏‌کند.

محققان با انجام این آزمایش روی داوطلبان به نتایج موفقیت‏آمیزی دست یافتند. زیرا زمانی که داوطلبان در حال گفت‏ وگو با روبات بودند، برنامه ورزشی برای آنها پخش شد و هنگامی که به برنامه ورزشی توجه کردند، روبات به آنها تذکر داد که در حال گفت ‏وگو هستید و تعامل مجدد ایجاد کرد.

اگر چه در حال حاضر این روبات از روی مجموعه رفتار تصادفی، حواس‏ پرتی را تشخیص می‌‏دهد، اما محققان در حال بررسی این موضوع هستند که از روی نشانه‏‌های مشاهده شده در رفتارهای خاص شنونده این موضوع را شناسایی کنند. محققان امیدوارند این تحقیق به تعامل طبیعی‏‌تر بین مردم و روبات منجر شود.

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-2iwxvh’][/av_image]

دانلود خبر: روباتی که از حواس‌‏پرتی شما جلوگیری می‏‌کند

مطالعه  نمایش تاریخ انقضای مواد غذایی با برچسب های الکترونیکی

مشاوره رایگان نرم افزار حسابداری و سامانه مودیان

همین حالا با دریافت مشاوره حرفه‌ای و رایگان حال کسب و کارتون رو خوب کنید!