حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد آشنایی با انواع

نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد

نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد مناسب به شما کمک می‌کنند تا به داده‌هایی همچون اطلاعات پرسنل، دسترسی آسان داشته باشید و بتوانید سریعا تمام مزایا و کسورات مربوط به حقوق کارکنان خود را محاسبه کنید. به‌طور کلی دستیابی به موفقیت در مدیریت حقوق و دستمزد یک سازمان، درصورتی امکان پذیر است که شما از یک نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد مناسب برای سازمان خود استفاده کنید.

به علاوه در سیستم‌های مالی و اداری یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، چالش مربوط به استخدام، حقوق و دستمزد، بیمه و مالیات است. چرا که رضایت کارکنان و پرسنل یک سازمان زمانی محقق خواهد شد که حقوق و دستمزد آن‌ها به درستی محاسبه و به موقع پرداخت شود. که در این صورت افزایش بهره‌وری کارکنان و پرسنل، افزایش بازده عملیاتی مجموعه را درپی خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که محاسبه حقوق و همسان سازی آن با قوانین سازمان‌های بیمه‌ای و مالیاتی موجب اتلاف وقت بسیاری از مدیران مالی و حسابداری نیز شده است. لذا باتوجه به چنین شرایطی، انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد مناسب، کمک شایانی به مدیران مالی و حسابداران خواهد کرد.

 

نرم افزار های حسابداری حقوق و دستمزد چیست ؟

درحقیقت نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد یک فناوری است که هدف آن، ساده‌سازی و اتوماتیک کردن فرآیندهای مربوط به پرداخت حقوق کارکنان در یک سازمان یا بنگاه اقتصادی است. همانطور که از اسم نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد مشخص است، درواقع یک نرم افزار کامپیوتری مدیریت فرآیندهای حقوقی و دستمزد را به عهده دارد.

 

نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد آشنایی با انواع

یاس سیستم:نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد آشنایی با انواع

 

چرا باید از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد استفاده کنید ؟

به دلیل اینکه در کشور ما محاسبه حقوق و دستمزد یکی از چالشی‌ترین و سخت‌ترین فرآیندهای محاسباتی به حساب می‌آید، استفاده از چنین نرم افزارهایی می‌تواند بسیار مفید باشد. چراکه استفاده از این نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد، بسیاری از کارمندان حسابداری را از وظایف وقت‌گیر خود رها می‌سازد و همچنین از بروز برخی خطاهای انسانی که از اجزای جدایی ناپذیر این حرفه هستند، تاحد زیادی جلوگیری می‌کند.

 

نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

تاکنون انتخاب یک نرم‌ افزار حسابداری حقوق و دستمزد مناسب، یکی از اصلی‌ترین مشکلات حسابداران بوده است. چرا که این افراد باید نرم افزاری را انتخاب کنند که اولا باید کاملا با نیازها و خواسته‌های مجموعه‌ی آن‌ها سازگار باشد و ثانیا قابلیت‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار بدهد که به راحتی قابل استفاده بوده و کلیه امور مربوط به کارکنان و پرسنل را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

بنابراین یکی از اصلی‌ترین ویژگی یک نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد این است که تمام امور مربوط به کارکنان شما را از هنگام استخدام و صدور احکام تا انجام محاسبات و پرداخت حقوق، عیدی، پاداش، سنوات، مانده مرخصی، بیمه، مالیات را به صورت یکپارچه فراهم کند.

 

 

نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزدو امکانات اصلی و سایر قابلیت‌ها

درجهت انتخاب مناسبت‌ترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد، شما باید دانش کافی نسبت به هریک از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد داشته باشید. بنابراین ما در این قسمت قصد داریم تا در ابتدا ویژگی‌های عمده هریک از این نرم افزارها را مورد بررسی قرار دهیم.

درواقع آشنایی با امکانات و ویژگی‌های عمده‌ی هر یک از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد به شما کمک می‌کند تا بسته به نیازها و خواسته‌های خود و اینکه آیا آن نرم افزار می‌تواند به خوبی نیاز و خواسته شما را برطرف کند، بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. بنابراین از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات یک نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تعریف کارگاه، شرکت یا موسسه به تعداد نامحدود جهت انجام عملیات محاسبه و پرداخت حقوق
  • تعریف کلیه موارد پرداختی، مزایا و کسور با شرایط و فرمول‌های دلخواه
  • ویرایش تمام فرمول‌های محاسباتی یا افزودن فرمول‌های دلخواه
  • تعریف جداول مالیاتی و تعیین معافیتهای مالیاتی با توجه به قوانین و یا نیازهای شما
  • امکان بایگانی دیجیتالی انواع فایل و تصاویر اسکن شده در پرونده پرسنلی کارکنان
  • امکان ثبت اطلاعات کارکرد ماهانه و انواع مرخصی های استفاده شده در طی ماه
  • امکان تعیین آیتمهای حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر برای هر پرسنل بصورت مستقل
  • امکان تسویه حساب با پرسنل در هر زمان با قابلیت محاسبه سنوات، عیدی، پاداش و صدور برگ تسویه
  • امکان تهیه لیست‌های حقوق و گزارش‌های متنوع با امکان تهیه خروجی با فرمت‌های pdf , Excel
  • امکان صدور سند حسابداری حقوق جهت لینک به نرم افزارهای حسابداری مالی

به چه دلایلی استفاده از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد بسیار ضروری است ؟

  • محاسبه سریع و آسان

درست است که خود مفهوم عبارت حقوق و دستمزد، مفهوم پیچیده‌ای نیست اما انجام مراحل مربوط به محاسبه میزان حقوق و دستمزد پرسنل و کارکنان یک مجموعه، سازمان، شرکت یا یک کسب و کار، بسیار پیچیده و زمان‌بر است. چراکه فردی یا افرادی که در یک سازمان و مجموعه به عنوان مسئول امورمالی و حسابدار فعالیت می‌کنند، باید هرگونه جزئیات مربوط به میزان ساعت کارکرد تمام پرسنل و کارکنان آن سازمان و مجموعه را به دقت مورد محاسبه و بررسی قرار دهند و در نهایت نتیجه این محاسبات را در قالب یک فیش رسمی که بیشتر به نام فیش حقوقی شناخته می‌شود، به کارکنان و پرسنل آن مجموعه ارائه کنند.

درحقیقت حسابداری حقوق و دستمزد یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که چه کسب و کارهای بزرگ و چه کسب و کارهای کوچک نیاز اساسی و مبرم به آن دارند. به علاوه به دلیل اینکه بروز خطا و اشتباهاتی در هنگام انجام فعالیت‌های مربوط به محاسبه حقوق و دستمزد امری اجتناب ناپذیر است، در چنین شرایطی استفاده از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد می‌تواند تاحد زیادی از بروز خطاها و اشتباهات در هنگام انجام این فرآیند مهم حسابداری جلوگیری کند.

به علاوه استفاده از چنین نرم‌افزارهایی به شما کمک می‌کند تا باتوجه به نیازها و خواسته‌های سازمان و مجموعه و با استفاده از فرمول‌های مختص خودتان برای محاسبه میزان حقوق و دستمزد پرسنل و کارکنان خود، در سریع‌ترین زمان ممکن میزان حقوق و دستمزد را محاسبه و فیش حقوقی نهایی را به کارکنان و پرسنل خود ارائه کنید.

 

نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد آشنایی با انواع

شما در حال مطالعه نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد آشنایی با انواع در یاس سیستم هستید

 

  • پیش بینی هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد

یکی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد ، پیش بینی تمامی هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل یک سازمان است. به علاوه با در اختیار داشتن چنین نرم افزاری شما می‌توانید به آن هزینه‌ها نیز نظارت داشته باشید.

همچنین استفاده از یک نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با ترسیم نمودار مربوط به داده‌ها و اطلاعات مالی مجموعه و سازمان خود، به راحتی پیش بینی کنید که چه میزان بودجه‌ای باید به حقوق و دستمزد کارکنان خود اختصاص بدهید.

ضمنا یکی دیگر از موارد دیگری که استفاده از این نرم‌افزارها به پیش بینی آن‌ها کمک می‌کند، تصمیم‌گیری در ارتباط با اجرایی کردن ایده‌ی جدیدی است که برای آینده کسب و کار خود دارید. برای مثال شما در آینده می‌خواهید یک کارمند جدید برای سازمان یا مجموعه خود استخدام کنید.

درواقع این سیستم و نرم افزار به شما کمک می‌کند تا با وارد کردن فرمول‌های جدید مربوط به محاسبه میزان حقوق و دستمزد، متناسب با شرایط و افزایش احتمالی حقوق کارکنان در آینده، میزان بودجه‌ای را که باید در آن زمان به بخش حقوق و دستمزد کارکنان خود اختصاص بدهید، چقدر است و متوجه شوید که این تغییرات چگونه روی هزینه‌های شما تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین با استفاده از این نرم افزارها بهتر می‌توانید در مورد فعالیت‌های آینده سازمان خود تصمیم‌کیری کنید.

  • مدیریت مالیاتی

معمولا انجام فرآیندهای مربوط به محاسابت مالیات، دردسرهای فراوانی ممکن است ایجاد کند. بنابراین در چنین شرایطی نیز استفاده از یک نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد می‌تواند این استرس‌ها و دردسرهای مربوط به انجام فرایندهای مربوط به محاسبات مالیات را به حداقل برساند. با استفاده از چنین نرم‌افزارها و سیستم‌هایی شما برای بررسی تمامی سوابق پرداخت‌های مالیاتی انجام شده، دیگر نیازی به بررسی کوهی از رسیدها و کاغذهای پرداخت‌ها ندارید.

چرا که در یک نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد به صورت خودکار تمامی سوابق مربوط به پرداخت‌های مالیاتی در کامپیوتر ذخیره می‌شود. به همین دلیل دسترسی و جمع‌آوری این داده‌ها و اطلاعات از سیستم بسیار ساده و آسان خواهد بود. همچنین در این روش از بروز خطاها و اشتباهات احتمالی تاحد زیادی جلوگیری می‌شود.

 

 

  • پشتیبانی قابل اعتماد

در آخر یکی دیگر از مزیت‌های اصلی استفاده از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد پشتیبانی و حفاظت قابل اعتماد از داده‌ها و اطلاعات مالی مربوط به سازمان شما است. چراکه به عنوان یک کسب و کار یا سازمان ذخیره مقادیر زیادی از داده مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان آن سازمان می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. به علاوه مدیریت انبوهی از این داده‌ها و اطلاعات مالی کار ساده‌ای نخواهد بود.

بنابراین در چنین شرایطی استفاده از یک نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد بسیار لازم و ضروری است. چراکه در کنار امکان ذخیره سازی آسان تمامی سوابق، داده‌ها و اطلاعات در پایگاه داده‌های این نرم‌افزارها، امکان تهیه فایل‌های پشتیبان از اطلاعات مالی پرسنل و کارکنان‌تان برای شما هم وجود دارد تا در صورتی که سیستم یا کامپیوتر شما با مشکل مواجه شود، همچنان امکان دسترسی به آن داده‌ها  و اطلاعات برای شما وجود داشته باشد.

نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد یاس سیستم

این نرم افزار حسابداری یاس سیستم محصول شرکت آرک و شامل مجموعه‌ای از نرم افزارهای کاملا یکپارچه و هوشمند است که باتوجه به نیازهای خاص مشتریان در شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی و تولید شده است.

نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد یاس سیستم یکی از ماژول‌های حسابداری این شرکت است.درواقع این نرم افزار حسابداری، سیستمی کاملا یکپارچه و هوشمند است که با هدف رفع نیازهای نرم‌افزاری شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی و تولید شده است.

البته لازم به ذکر است که به دلیل افزایش اهمیت روزافزون نیروی انسانی در فرآیند رشد و توسعه سازمان‌ها، لزوم توجه به نیازهای نیروی انسانی ماهر و کارآمد موجب افزایش رضایت آن‌ها و درنتیجه افزایش میزان بهره‌وری آن‌ها است. بنابراین در شرایط کنونی نیاز به یک سیستم جامع اطلاعاتی در زمینه نیروی انسانی بیشتر از گذشته در سازمان‌ها احساس می‌شود.

نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد یاس سیستم امکانات متنوع و گسترده‌ای را پیش روی مدیران، مدیران ارشد و حسابداران سازمان و شرکت‌های قرار می‌دهد. از جمله مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار می‌توان به ذخیره اطلاعات پرسنلی، قراردادها و احکام کارکنان و دریافت گزارش اشاره کرد. به علاوه امکان دریافت میزان کارکرد پرسنل از دستگاه ثبت حضور و غیاب یا درج دستی میزان کارکرد ماهانه پرسنل از جمله دیگر امکانات این نرم افزار حسابداری(اعم از حسابداری شرکتی و حسابداری فروشگاهی) یاس سیستم هستند.

سخن آخر

به عنوان نتیجه‌گیری استفاده از روش‌ها و شیوه‌های دستی برای محاسبه میزان حقوق و دستمزد، فرآیندی پرریسک است و به دلیل انجام این کار توسط نیروی انسانی، احتمال بروز خطای انسانی بسیار است و به علاوه پیچیدگی‌های محاسبات حقوقی در سازمان‌هایی که تعداد پرسنل بیشتری دارند، امکان استفاده از روش دستی را غیر ممکن کرده است و الزام استفاده از نرم افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد را در جهت کاهش خطای انسانی و بالا بردن سرعت محاسبات پررنگ‌تر می‌کند چرا که اشتباه در محاسبات حقوق و دستمزد گاها با تبعات شدیدی همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *