نرم افزار حسابداری تحت وب

نرم‌افزار حسابداری تحت وب

نرم افزار حسابداری تحت وب از جمله مهم‌ترین ابزارهای مدیریتی و حسابداری در هر شرکت و سازمان محسوب می‌شود. این نوع از نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانند بسیاری از مشکلات را در مجموعه‌هایی که با مسائل مالی مرتبط هستند حل کند و تمام مدیران با استفاده از نرم‌افزار مالی تحت وب می‌توانند در هر زمان و شرایطی از آخرین موجودی‌ حساب‌های مجموعه خود مطلع شوند.

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تحت وب داشتن امکان استفاده از ابزارهای آن بدون نیاز به نصب نرم‌افزار بر روی سیستم کامپیوتر و تنها با استفاده از ایمیل شخصی است و با استفاده از این امکان می‌توان از امنیت اطلاعات و داده‌های حفاظت‌شده و حساس شرکت خود کاملاً مطمئن بود .به این ترتیب می‌توان گفت به‌روز بودن این نرم‌افزار می‌تواند باعث افزایش کارایی و بهره‌وری در یک سازمان، شرکت یا کسب‌وکار شود.

نرم‌افزار حسابداری ابری

کاربران نرم‌افزارهای حسابداری(اعم از حسابداری شرکتی و فروشگاهی) سنتی، یعنی نرم‌افزارهایی که به‌صورت دستی در ویندوز و بر روی هارد نصب می‌شوند معمولاً در زمان استفاده از نرم‌افزار با ایراداتی مواجه می‌شوند.

تولیدکنندگان نرم‌افزارهای حسابداری برای رفع بخشی از این ایرادات مدلی از نرم‌افزارهای حسابداری را طراحی کرده‌اند که بر روی یک فضای ابری فعال است. در این مدل از نرم‌افزارها، امکان کنترل و ذخیره‌سازی اطلاعات از راه دور بر روی یک سرور مرکزی ایجاد شده است و در مجموع می‌توان گفت تفاوت خاصی در استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب با نرم‌افزار حسابداری ابری وجود ندارد.

بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب

حسابدارها وظیفه دارند کل اطلاعات و گزارش‌های یک سازمان و شرکت را جمع‌آوری کنند و پس از ثبت این اطلاعات، آن‌ها را به مدیران تحویل دهند. یک حسابدار همواره باید مراقب صحت و درستی اطلاعات و گزارش‌های خود باشد و در محاسبات خود نهایت دقت را به خرج دهد تا مجموعه‌ای از اطلاعات قابل استناد را در اختیار مدیران قرار دهند و نرم افزار حسابداری تحت وب در این زمینه کمک بسیار مهمی به حسابدارها می‌کند.

نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب به صورت پیش‌فرض دارای کدبندی مشخصی برای نرم‌افزار هستند که بر مبنای استانداردهای مالی انجام شده و اموری از جمله ارائه ترازها، گزارش‌های استاندارد، صورت‌های مالی، دفاتر قانونی و مواردی ازاین‌دست را انجام می‌دهند. مزیت مهم دیگر نرم‌افزار مالی تحت وب امکان استفاده از آن تنها با استفاده از اینترنت و باز کردن یک صفحه مرورگر است.

این نرم‌افزارها قابلیت اتصال به دیگر نرم‌افزارهای مالی را دارند و با استفاده از این ظرفیت می‌توان مشکلات احتمالی آن را با استفاده از سیستم پشتیبانی برطرف کرد. از دیگر مزایای این نرم‌افزارها نیز می‌توان به پایین آمدن هزینه نگهداری و ارتقای نرم‌افزار، طراحی جذاب، امکان اتصال از طریق کامپیوترها در مدل‌های مختلف، محیط و ابزارهای کاربردی آن، دارا بودن بستری امن و مطمئن برای حفاظت از حساب‌ها، دسترسی به ابزارهای بارکدخوان، امکان اطلاع‌رسانی پیامکی، امکان تولید نرم‌افزار مستقل از سیستم عامل و امنیت داده‌های کاربر، هزینه معقول برای تهیه نرم‌افزار و قابلیت استفاده در چند سیستم در شعبه‌های گوناگون یک شرکت و سازمان اشاره کرد.

 

نرم‌افزار حسابداری تحت وب

یاس سیستم:نرم افزار حسابداری تحت وب

 

نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان

در حال حاضر نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب زیادی به صورت رایگان وجود دارند که می‌توان بدون هزینه از آن‌ها استفاده کرد. یک نرم‌افزار مالی تحت وب رایگان نیز مانند سایر نرم‌افزارهای مالی تحت وب امکان مدیریت کسب‌وکار در هر زمان و موقعیتی را برای کاربر ایجاد می‌کند و تنها شرط استفاده از آن دسترسی به اینترنت است. این نرم‌افزارها نیز معمولاً از سرعت خوبی برای انجام عملیات حسابداری برخوردارند و از نظر امنیت نیز دارای شرایط خوبی هستند.

یک نرم افزار حسابداری تحت وب چگونه کار می‌کند؟

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین در واقع ترکیبی از سیستم‌های حسابداری ساده و پیشرفته در کنار یکدیگر هستند که امکانات خود را تحت وب یا در واقع در یک سایت و از طریق مرورگرها در اختیار کاربران می‌گذارند و مدیران نیز می‌توانند در هر موقعیت مکانی یا زمانی بر مسائل مالی نظارت و مدیریت کنند. نرم افزار حسابداری تحت وب دارای اسامی دیگری چون سیستم حسابداری آنلاین یا اینترنتی نیز هست و در سال‌های اخیر با توجه به رشد بسیار زیاد اینترنت، نرم‌افزارهایی با عناوین web based، آنلاین یا تحت وب تولید و ارائه شده‌اند.

 

 

تفاوت‌های نرم‌افزار حسابداری تحت وب و نرم‌افزار تحت ویندوز

نرم‌افزارهای حسابداری تحت ویندوز معمولاً نیازمند پرداخت هزینه پشتیبانی به صورت سالیانه هستند اما از جمله مزیت‌های آن‌ها می‌توان به امکان استفاده از نرم‌افزار بدون نیاز به اینترنت اشاره کرد. از سوی دیگر در یک نرم‌افزار مالی تحت وب امکان به‌روزرسانی نرم‌افزار به‌صورت خودکار وجود دارد. همچنین از طریق هر دستگاه هوشمندی مانند کامپیوتر خانگی، لپ‌تاپ، گوشی موبایل، تبلت و… می‌توان از نرم افزار حسابداری تحت وب استفاده کرد.

قیمت مقرون‌به‌صرفه، امکان حفاظت و امنیت اطلاعات توسط فروشنده، پشتیبان‌گیری خودکار و بدون دخالت کاربر، استفاده بدون نیاز به نصب روی سیستم، اتصال به دستگاه‌های جانبی مانند بارکدخوان و مقابله و حفاظت در برابر ویروس‌ها و دسترسی غیرمجاز از دیگر مزیت‌های یک نرم افزار حسابداری تحت وب است که می‌توان به آن اشاره کرد. از جمله مشکلات نرم افزار حسابداری تحت وب نیز می‌توان به عدم امکان استفاده از آن در زمان قطعی اینترنت اشاره کرد زیرا در چنین شرایطی نمی‌توان به هیچ‌کدام از اطلاعات‌ مالی دسترسی داشت. همچنین این نرم‌افزارها به آسانی نرم‌افزار حسابداری دسکتاپ قابل تغییر و سفارشی‌سازی نیستند. بسیاری از سیستم‌های نرم افزار حسابداری تحت وب امکان پشتیبان‌گیری اطلاعات را بر روی کامپیوتر شخصی کاربران فراهم نمی‌کنند و ممکن است کاربر نداند اطلاعات مالی او روی چه سروری نگهداری می‌شود.

 

نرم افزار حسابداری تحت وب

شما در حال مطالعه نرم افزار حسابداری تحت وب در یاس سیستم هستید

 

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب باید به امکانات مختلفی که این نرم‌افزار‌ها ارائه می‌کنند و نیازهای متفاوتی که یک مجموعه مالی و یا کسب‌وکار از یک نرم‌افزار دارد توجه کرد. برای انتخاب نرم افزار حسابداری تحت وب باید امکانات نرم‌افزارهای موجود مورد مقایسه و بررسی قرار گیرند. افراد نیازمند نرم افزار حسابداری تحت وب باید به این نکته توجه زیادی داشته باشند که نرم‌افزار انتخابی آن‌ها باید متناسب با نیازهای سازمان، شرکت و یا کسب‌وکارشان باشد. نرم‌افزارهای مالی تحت وب امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که ممکن است در ابتدا بسیار جلب توجه کند اما هرگز برای آن‌ها کاربردی نباشد و در واقع هزینه بیهوده‌ای برای تهیه این نرم‌افزار انجام شده باشد، بنابراین این مورد باید به شکل جدی مد نظر قرار گیرد تا از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

برای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری تحت وب مناسب می‌توان از حسابدارهای باتجربه و افرادی که سابقه استفاده از این نوع نرم‌افزارهای را دارند کمک گرفت.

توجه به موارد دیگری چون حفظ امنیت حساب‌های کاربران، ابزارهای موجود در نرم‌افزار، طراحی جذاب و درعین‌حال کاربردی، سرعت مناسب نرم‌افزار برای انجام کارهای مربوط به حسابداری، خدمات پشتیبانی خوب توسط شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار و هزینه مناسب با توجه به بودجه پیش‌بینی‌شده از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که بر اساس آن‌ها می‌توان بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب یا آنلاین را برای یک مجموعه انتخاب کرد.

 

 

چند نمونه از نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب:

نرم افزار حسابداری تحت وب رستورانی

یکی از متداول‌ترین نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب، نرم‌افزار رستورانی تحت وب هستند. این نوع از نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب در بردارنده ابزارهایی چون «امکان کنترل موجودی سفارش‌ها»، «تعریف منوی سفارش‌ها»، «صدور فیش»، «تعریف صندوق‌های مختلف»، «مشخص کردن پیک‌ها و حسابرسی آن‌ها»، «ثبت سرویس و تحویل سفارش»، «ایجاد حساب مشترکین و حسابرسی آن‌ها»، «تعریف چاپگر صندوق»، «اتصال به مانیتور لمسی»، «وجود صفحه‌کلیدهای قابل برنامه‌ریزی»، «فرمول تولید و مدیریت مواد خام»، «افزونه مدیریت میزها»، «گزارش‌ها و نمودارهای ماهیانه از فروش»، «تعریف کاربران با سطوح دسترسی متفاوت» و… هستند.

 

نرم‌افزار حسابداری تحت وب

یاس سیستم:انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب

 

نرم افزار حسابداری تحت وب شخصی

حسابداری شخصی یا در واقع مدیریت امور مالی شخصی برای بسیاری از افراد کاری پیچیده و سخت به نظر می‌رسد. این دست از افراد می‌توانند از نرم‌افزارهای حسابداری شخصی تحت وب در این زمینه کمک بگیرند. نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب شخصی با ساده کردن فرایندهای مالی، کمک کردن به صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی برای آینده، داشتن آمادگی برای شرایط اضطراری مالی، آسان کردن کنترل و بررسی در هزینه‌ها و ساده‌تر کردن پرداخت‌های مالی می‌توانند باعث جذب افراد به استفاده از یک نرم افزار حسابداری تحت وب شخصی شوند.

سخن پایانی

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که ممکن است در بازار فروش نرم‌افزارهای تحت وب افراد متقلبی نیز وجود داشته باشند که سعی کنند نرم‌افزارهای آفلاین را به‌عنوان نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین به مشتریان بفروشند، بنابراین خریداران این نوع نرم‌افزارها باید با داشتن اطلاعات کامل درباره نرم‌افزار مورد نظر خود به سراغ تهیه آن بروند تا برای تهیه بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *