هر نوع قرارداد کار که مزایا را کمتر از قانون کار اعلام کند، اعتبار ندارد

نرم‌افزار حسابداری خدماتی - یاس سیستم

قراردادهایی که مزایای کارگری را کمتر از قانون اعلام کند، حتی با توافق طرفین فاقد اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که” آیا کارگر و کارفرما می‌توانند با توافق مزایایی کمتر از آنچه که در قانون کار و سایر مقررات تبعی آمده در قرارداد کار اولیه یا ملحقات آن پیش‌بینی کنند؟”

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داده است: هر نوع تغییر در قرارداد کار که مزایایی کمتر از امتیازات مقرر در قانون کار برای کارگر منظور کند، مستند به ماده ۸ قانون کار نافذ نیست و بلااعتبار خواهد بود. ضمنا در قراردادهای کار اولیه نیز رعایت حداقل‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون کار و مقررات تبعی الزامی است و سازش بر مبنای کمتر از حداقل‌های مربوط محمل قانونی نخواهد داشت.

 ماده۸- شروط مذکور در قرارداد کار با تغییرات بعدی آن در صورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایائی کمتر از امتیازات مقرر در این قانون منظور ننماید.

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-36lzun’][/av_image]

دانلود خبر: هر نوع قرارداد کار که مزایا را کمتر از قانون کار اعلام کند، اعتبار ندارد

مطالعه  موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می‌شود .

مشاوره رایگان نرم افزار حسابداری و سامانه مودیان

همین حالا با دریافت مشاوره حرفه‌ای و رایگان حال کسب و کارتون رو خوب کنید!