آیا شما هم باورهای خطرناکی در ارتباط با فروش دارید؟

فروش “تابع قواعد و قوانینی است که فروشندگان ماهربا اجرای درست و بموقع آن ، رضایت مشتری را به دست می آورند تا جایی که مشتریان  تمایل دارد محصول یا کالا را خریداری کند .

گاه باورهای اشتباه و رایجی وجود دارد که مانع بزرگی است بر سر راه فروش . اگر تمایل دارید درباره ی این باورهای نادرست بخوانید ، این مقاله را دنبال نمایید.

در دنیای کسب وکار ، باورها و اعتقادات غلطی در مورد فروش وجود دارد که برخی از آنها احمقانه است .

 

باور اول – دوست شدن با مشتری

برخی از فروشندگان سعی دارند خیلی زود با مشتری صمیمی شوند. جالب است بدانید خیلی از مشتریان از این رفتار رنج میکشند. مشتریان انتظار دارند به انها کمک کنید تا مشکلشان حل شود.

 

باور دوم – ظاهرسازی برای جلب توجه

اگر در کار خود صداقت و درستی نداشته باشید ، مشتریان به سرعت متوجه میشوند .آنها بیش از هر چیز از فروشندگان و تامین کنندگان خود صداقت میخواهند . اگر به چیزی یا کسی که نیستید تظاهر کنید بزودی آشکار خواهد شد و به دنبال آن شکست خواهید خورد.

 

باور سوم – تمرکز برای خاتمه ی فروش

مشتریان از فروشندگانی که آنها را مجبور به خرید میکنند متنفر هستند . آنها دوست دارند فروشندگان به کار خود اشتیاق داشته باشند و به آنها در تصمیم گیری مربوط به خرید کمک کنند . حتی اگر به آنها بگویند که آن کالا را از جای دیگری بخرند یا اینکه اصلا نخرند.

 

باورچهارم – “نه ” مشتری را جدی نگیرید

گاهی اوقات مشتریان به پیشنهادهای شما  پاسخ منفی میدهند ، اما درحقیقت منظورشان این است که “شاید بخرم و شاید هم نخرم” در واقع از فروشنده انتظار دارند به آنها کمک کنند تا تصمیم گیری درستی انجام دهند.

 

باور پنجم – متوجه کردن مشتری به ویژگیهای جذاب کالا 

برخی از فروشندگان تلاش میکنند به جای معرفی تمامی ابعاد یک کالا یا خدمات به مشتریان ، تنها برخی از ویژگیهای جذاب آن را برای مشتریان برجسته کنند . این در حالی است که مشتریان دنبال سود و منفعتی هستند که از آن کالا یا خدمت نصیب آنها میشود.

 

باور ششم- حق همیشه با مشتری است

اگر چه برخی از مشتریان دوست دارند شما آنها را لوس کنید ، اما بسیاری از آنها از شما انتظار دارند در تصمیم گیری به انها کمک کنید ، نه اینکه همواره به آنها بگویید ” حق با آنها است ”

فروشندگانی که همواره با مشتریان موافق هستند ، از نظر مشتریان خود افرادی ضعیف و حقیر به حساب می آیند که قابل اعتماد نیستند و نمی توان روی حرفشان حساب کرد .

 

منبع www.About.com

ترجمه شده توسط: ستاره مهاجر

 

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-2sekk9′][/av_image]

 

دانلود فایل:آیا شما هم باورهای خطرناکی در ارتباط با فروش دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *