تعریف شرکت‌ های کوچک و متوسط SMEs

شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs - یاس سیستم

شرکت‌ های کوچک و متوسط SMEs نقش عمده‌ای در بیشتر اقتصادها، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه دارند. شرکت‌های کوچک و متوسط اکثریت کسب‌وکارها را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند و سهم مهمی در ایجاد شغل و توسعه اقتصادی جهانی دارند. آنها حدود 90 درصد از مشاغل و بیش از 50 درصد از اشتغال را در سراسر جهان تشکیل می دهند.

SMEهای رسمی تا 40 درصد از درآمد ملی (GDP) در اقتصادهای نوظهور را تشکیل می‌دهند. این اعداد زمانی که SME های غیررسمی را شامل می‌شود به طور قابل توجهی بیشتر است. بر اساس برآوردهای ما، تا سال 2030 به 600 میلیون شغل برای جذب نیروی کار رو به رشد جهانی نیاز خواهد بود که توسعه SME را برای بسیاری از دولت‌ها در سرتاسر جهان در اولویت قرار می‌دهد.

در بازارهای نوظهور، بیشتر مشاغل رسمی توسط شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs ایجاد می‌شود که از هر 10 شغل، 7 شغل ایجاد می‌کند. با این حال، دسترسی به منابع مالی یک محدودیت کلیدی برای رشد SME است؛ این دومین مانعی است که SMEها برای رشد کسب و کار خود در بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه با آن روبرو هستند.

شرکت‌های کوچک و متوسط نسبت به شرکت‌های بزرگ احتمال کمتری برای دریافت وام‌های بانکی دارند. در عوض، آنها برای راه‌اندازی اولیه شرکت‌های خود به منابع مالی داخلی یا پول نقد دوستان و خانواده متکی هستند. شرکت مالی بین‌المللی (IFC) تخمین می‌زند که 65 میلیون شرکت یا 40 درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs رسمی (MSME) در کشورهای در حال توسعه، نیاز مالی تامین‌نشده‌ای به میزان 5.2 تریلیون دلار در سال دارند که معادل 1.4 برابر فعلی است.

سطح وام جهانی MSME آسیای شرقی و اقیانوس آرام بیشترین سهم (46 درصد) از کل شکاف مالی جهانی را به خود اختصاص داده و پس از آن آمریکای لاتین و کارائیب (23 درصد) و اروپا و آسیای مرکزی (15 درصد) قرار دارند. حجم شکاف به طور قابل توجهی از منطقه به منطقه متفاوت است.

به ویژه مناطق آمریکای لاتین و کارائیب و خاورمیانه و شمال آفریقا بیشترین نسبت شکاف مالی را در مقایسه با تقاضای بالقوه دارند که به ترتیب 87 و 88 درصد اندازه‌گیری شده است. حدود نیمی از SMEهای رسمی به اعتبار رسمی دسترسی ندارند. شکاف تامین مالی زمانی که شرکت‌های خرد و غیررسمی در نظر گرفته شوند، بیشتر می‌شود.

ذکر چند نکته درباره شرکت‌ های کوچک و متوسط SMEs

کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs(که نرم افزار حسابداری مخصوص خود را دارند)، بخش بزرگی از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که در آغاز سال 2020 تقریباً 5.94 میلیون کسب‌وکار SME در سراسر بریتانیا وجود داشته است. این تعداد بیش از 99.9 درصد از جمعیت تجاری بریتانیا (6.0 میلیون) را شامل می‌شود.

این مهم است که بدانید کسب و کار شما چگونه باید تعریف شود؛ زیرا قوانین پیرامون این موضوع از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و می‌تواند بر سطح بیمه تجاری شما برای محافظت از سرمایه‌گذاری خود تأثیر بگذارد. نه تنها این، بلکه اندازه کسب‌وکار شما نیز می‌تواند بر واجد شرایط بودن درخواست برای کمک‌های مالی خاص دولتی و همچنین پیامدهای مالیاتی مرتبط با شرکت شما تأثیر بگذارد.

تعریف شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs

تعریف شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs را در یاس سیستم بخوانید

تعریف شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs

SME مخففsmall or medium-sized company’ است. اینها مشاغلی هستند که کمتر از تعداد معینی کارمند دارند؛ به عنوان مثا‌ل در بریتانیا کمتر از 250 کارمند تعریف می‌شود. شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs اکثریت نیروی کار بریتانیا را تشکیل می‌دهند و برای اینکه به‌عنوان SME تعریف شوند، باید دو مورد از سه معیار زیر را رعایت کنند:

• گردش مالی کمتر از 25 میلیون پوند
• کمتر از 250 کارمند
• دارایی ناخالص کمتر از 12.5 میلیون پوند

تعریف شرکت خُرد

یک شرکت خرد یک کسب و کار کوچک است که ده نفر یا کمتر را استخدام می‌کند. در حال حاضر تقریباً 5.6 میلیون کسب‌وکار خرد در سراسر بریتانیا وجود دارد که 96 درصد از کل کسب‌وکارهای بریتانیا را در سال 2019 تشکیل می‌دهند. جالب است که بسیاری از این کسب‌وکارها از خانه مالک اداره می‌شوند تا یک محل تجاری رسمی. اگر این مورد برای کسب و کار شما است، ارزش آن را دارد که با ارائه دهنده بیمه خانه خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که دارایی شما برای استفاده تجاری پوشش داده شده است.

تعریف شرکت متوسط

کسب و کار متوسط به کسب و کاری گفته می‌شود که بین 50 تا 249 نفر را استخدام می‌کند و گردش مالی آن بین 25 تا 500 میلیون پوند در سال است. اساساً، کسب‌وکارهای متوسط از اندازه کسب‌وکارهای خرد یا کوچک فراتر رفته‌اند، اما هنوز به ارتفاعات رفیع شرکت‌های بزرگ نرسیده‌اند؛ مانند شل، بی‌پی یا گروه حقوقی و جنرال، سه تا از سودآورترین کسب‌وکارهایی که در کشور انگلستان اداره می‌شوند.

اندازه شرکتهای کوچک و متوسط چه تاثیری بر بیمه تجاری شرکت دارد؟

چند نکته وجود دارد که باید قبل از گرفتن بیمه تجاری برای SME خود در نظر بگیرید. اگر شک دارید، با یک کارگزار باتجربه صحبت کنید که می‌تواند به شما در مورد پوشش مناسب برای هرگونه خطر خاص مرتبط با صنعت شما مشاوره دهد.
در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد تا بتوانید نیازهای بیمه تجاری خود را ارزیابی کنید:

چه تعداد کارمند دارید؟

تعداد کارمندانی که دارید می‌تواند بر سطح بیمه مسئولیت کارفرمایان مورد نیاز شما تأثیر بگذارد. حداقل شرط قانونی برای مسئولیت کارفرمایان 5 میلیون پوند است و برای هر روزی که کسب و کار شما به طور مناسب پوشش داده نمی‌شود، ممکن است تا 2500 پوند جریمه شوید.

بیمه مسئولیت کارفرمایان از شما در برابر هزینه‌های دفاع یا تسویه دعاوی ناشی از آسیب یا بیماری کارمند در محل کار محافظت می‌کند. به یاد داشته باشید، حتی اگر کسب‌وکار شما فقط با کارمندان یا داوطلبان با تجربه کار می‌کند، همچنان وظیفه مراقبتی مشابه کارمندان حقوق‌بگیر را بر عهده دارند و بنابراین همچنان باید بیمه مسئولیت کارفرمایان را داشته باشید.

 

آیا خطری برای مردم وجود دارد؟

مانند بیمه مسئولیت کارفرمایان، اگر کسب و کار شما با مردم تعامل داشته باشد، برای محافظت از خود در برابر ادعاهای احتمالی غرامت، به بیمه مسئولیت عمومی نیاز دارید. مهم است که تا حد امکان جزئیات فعالیت‌های تجاری خود را به ارائه دهنده بیمه خود دهید، زیرا برخی از بیمه‌گذاران ممکن است به طور خودکار انواع خاصی از کسب و کار مانند استودیوهای خالکوبی را به دلیل افزایش خطر ادعاهای مسئولیت حذف کنند.

همچنین ممکن است برای محافظت از کسب و کارتان در برابر ادعای جراحت یا آسیب ناشی از محصول فروخته شده توسط کسب و کارتان، نیاز به پوشش مسئولیت محصول داشته باشید. این همچنین در صورتی صدق می‌کند که در حال تهیه غذا برای مصرف عمومی هستید.

 

گردش مالی سالانه و ارزش دارایی‌های تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs

درست مانند هر نوع بیمه‌نامه دیگری، هر چه ارزش دارایی‌های کسب و کار شما بیشتر باشد، به پوشش بیشتری برای محافظت از آنها نیاز خواهید داشت. برای مثال، اگر حجم زیادی پول نقد در محل نگهداری می‌کنید، ممکن است بخواهید پوشش پولی را به عنوان بخشی از راه‌حل بیمه تجاری خود در نظر بگیرید.

به همین ترتیب، اگر مقادیر زیادی سهام دارید یا سطوح سهامی را که در محل خود نگهداری می‌کنید بسته به فصل افزایش می‌دهید، باید بررسی کنید که بیمه‌نامه شما این افزایش‌های فصلی را به حساب می‌آورد.

تعریف شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs

تاثیر شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs بر بیمه تجاری را در یاس سیستم بخوانید

آیا داده‌های محرمانه مشتری را نگه می‎دارید؟

هیچ سازمانی، بزرگ یا کوچک، در برابر نقض داده‌ها مصون نیست و موارد جرایم سایبری در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

اگر SME شما داده‌های حساس مشتری را در اختیار دارد، نه تنها مهم است که از رعایت تمام قوانین مربوطه مانند مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) اطمینان حاصل کنید، بلکه باید بیمه سایبری را نیز به عنوان بخشی از بیمه تجاری خود در نظر بگیرید؛ بسته‌ای برای محافظت از خود در برابر پیامدهای احتمالی اعتبار و مالی ناشی از نقض داده‌ها.

عملیات وام دهی شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs

خطوط اعتباری SME تامین مالی اختصاصی بانکی را فراهم می کند؛ اغلب برای دوره‌های طولانی‌تر از آنچه در بازار وجود دارد و برای حمایت از SMEها جهت سرمایه‌گذاری، رشد، صادرات و تنوع.

طرح‌های تضمین اعتبار جزئی (PCG)؛ طراحی PCGها برای موفقیت SMEها بسیار مهم است و می‌توان برای طراحی و سرمایه‌گذاری چنین امکاناتی، پشتیبانی ارائه کرد.

Early Stage Innovation Finance سهام و بدهی/ شبه بدهی را برای شرکت‌های راه‌اندازی یا با رشد بالا فراهم می‌کند که در غیر این صورت ممکن است نتوانند به تامین مالی بانکی دسترسی داشته باشند.

 

نتیجه‌گیری شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs

در توضیحات فوق، سعی کردیم شرح کسب و کار و شرکت‌های کوچک و متوسط در کشورهای مختلف، تعریفی کلی درباره شرکت‌های کوچک و متوسط اراده دهیم. در صورتی که می‌خواهید درباره بایدها و نبایدهای امور مالی در شرکت‌های کوچک و متوسط SMEs و تقویم امور مالیاتی شرکت‌های کوچک و متوسط بدانید، مقاله‌های دیگر سایت یاس سیستم را مشاهده کنید.

منابع : worldbank endsleigh

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *