حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

شش اشتباهی که باید در راه اندازی کسب و کارهایتان پرهیز کنید

شروع یک کسب و کار اینترنتی  در ابتدا نیاز به اعتبارسازی و نیازسنجی مشتریان دارد و شما نباید در هیچ یک از این مراحل تسلیم شوید تا به موفقیت برسید . خیلی از افرادی که میخواهند یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند اشتباهاتی را انجام میدهند که باعث شکست در کسب و کارشان میگردد .

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار اینترنتی بهتر است این شش اشتباه رایج را انجام ندهید :

  • برنامه جنگ تدوین نکنید: در هر کسب و کاری احتیاج به برنامه استراتژیک و بازاریابی داریم ولی خیلی از افراد آن را با برنامه جنگ و مبارزه با رقبای موجود در بازار اشتباه تصویر میکنند .در یک برنامه استراتژیک برای شروع کافی است مشتریان ، بازار و افرادی که برای محصول به شما پول پرداخت میکنند را شناسایی کنید .
  • به موارد جزئی توجه بیش از حد نکنید: در قدم های اول کسب و کارتان احتیاج دارید خود را به بازار بیرون معرفی کنید .بعد از کسب شهرت باید به جزئیات کسب و کارتان جهت مشتریان بپردازید خیلی از افراد وقت زیادی را در طراحی لوگو و کارت ویزیت صرف میکنند .بعد از کسب محبوبیت بازار این موارد با همفکری مشتریان به صورت اتوماتیک شکل میگیرد.
  • نگران مسائل مالی نباشید: خوشبین باشید البته درتمام موارد .مدیران موفق همیشه به دنبال جذب سرمایه برای کسب وکارشان هستند . آنها یک برنامه مالی برای خودشان تدوین میکنند و برای رسیدن به اهداف خود میزان سرمایه های اولیه را تخمین میزنند .
  • مشخص کنید چه چیزی با چه ارزشی میخواهید بفروشید: همیشه باید برای محصول خود ارزش گذاری کنید . محصول خود را با چه قیمتی در بازار عرضه کنید که موجب ارزش گذاری محصول شما گردد .اگر محصول شما دارای خط تولید است بهتر است ابتدا قیمت گذاری اولیه برای فروش و تصاحب بازار داشته باشید و سپس با سیاست گذاری مناسب قیمت های خود را تغییر دهید .وقتی که کسب و کارتان به اشباع بازار رسید شما تعیین کننده قیمت هستید .
  • خدمات پس از فروش یادتان نرود : یکی از مواردی که در دنیای امروز به شدت رونق یافته است خدمات پس از فروش است . در زمان قدیم بحث گارانتی و مدت زمان ان خیلی مطرح بود ولی در دنیای امروز شرایط فرق کرده است . برای مثال اگر مشتری شما از یک سایت محصولی را خرید کند و این سایت خدمات مناسبی را از صفر تا صد به مشتری عرضه کند وی سایت شما را به دوستان خود معرفی میکند .شما باید رابطه طلایی با مشتری های خود ایجاد کنید. یادتان باشد خدمات برای محصول از نقطه ورود به سایت و شرکت ایجاد میشود حتی اگر فروشی صورت نگیرد .
  • به مشتریان خود توجه کنید و در قبال آن چشم داشتی نداشته باشید: همیشه باید بیاد داشته باشید که همه ما انسان هستیم و دارای عواطف انسانی . ما نباید مراجعه کنندگان به شرکت و یا سایتمان را فقط به چشم مشتریان درامدزا نگاه کینم . بهتراست در قدم های اولیه کسب وکارتان و تعاملات اولیه با مشتریان به آنها خدمات ویژه ارائه کنید مثلا
    کتاب رایگان ، بن خرید کالا به صورت فصلی و… ارائه دهید .

برگرفته از سایت Entrepreneur چاپ ۲۰۱۵

ترجمه: ستاره مهاجر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *