مدیران کسب و کارهای کوچک و چابک چه می خواهند؟ و چگونه باید برآورده شود؟

 نیازهای یک مدیر در شرکت کوچک دانستن لحظه‌ای اطلاعات شرکت است. چطور می‌توان این مهم را به نرم‌افزار سپرد؟ از نرم‌افزار باید چه توقعاتی داشته باشیم؟

 هر مدیری در طول زمان مدیریت خود باید بارها و بارها تصمیم بگیرد. از تصمیمات کوچک گرفته تا تصمیمات مهم و سرنوشت ساز . . . برای هر تصمیم گیری (چه کوچک و چه بزرگ) هم اطلاعات لازم است. اینکه ما فکر می کنیم برای تصمیم های کوچک اطلاعات لازم نیست، عمدتا به دو دلیل است: یکی اینکه احساس می کنیم اطلاعات و تجربه مورد نیاز را برای اخذ آن تصمیم کوچک داریم و دوم اینکه ریسک گرفتن تصمیمات کوچک و جبران آن برای ما به نظر پایین و سهل است.

اما چیزی که مدیران کسب و کارهای کوچک را از دیگران متمایز می کند، لزوم چابک بودن است. در حقیقت برای مدیران این کسب و کارها لحظه مهم است.

مدیران کسب و کارهای چابک یا به اصطلاح کوچک، باید در لحظه فکر کنند، در لحظه تصمیم بگیرند و می خواهند در لحظه اقدام کنند. و از آنجایی که برای هر تصمیم گیری، داشتن اطلاعات مهم و حیاتی است، آنها می خواهند در لحظه هم اطلاعات داشته باشند.

در کسب و کارهای بزرگ، مدیر مجموعه در ارتباط با سازمانی تصمیم می گیرد که مسوولیت آن را دارد. تصمیمها در کسب و کارهای بزرگ معمولا جمعی است و مسوولیتها تقسیم شده تر است.

اما در کسب و کارهای کوچک، شرکت، بخشی از زندگی یا تمام زندگی مدیر است. در این کسب و کارها، در نهایت این مدیر است که مسوولیت همه چیز را می پذیرد و باید برای آن ریسک کند و خود را به خطر بیاندازد و برای کسی که می خواهد برای زندگیش تصمیم بگیرد، لحظه مهم می شود.

در تصمیم گیری برای زندگی، بروکراسی، مقررات و همه چیزهای دیگر در اولویت دوم قرار می گیرد.

مدیران کسب و کارهای چابک در لحظه زندگی می کنند و برای تصمیم گیری در این شرایط، اطلاعات می خواهند. آنها می خواهند خودشان به اطلاعات دست اول دسترسی داشته باشند. این تصمیم گیری به حدی برای آنها مهم است که انگار برای دنیا می خواهند تصمیم بگیرند. چون دنیای آنها کسب و کارشان است.

این مهم در طول زمان، بجز با ابزار مناسب آن (یعنی نرم افزار) امکانپذیر نیست. باید رویدادها را به بهترین شکل به نرم افزار سپرد و در لحظه مورد نظر بتوان آن را در اختیار داشت.

مدیران کسب و کارهای چابک به دلیل نیاز سریع و لحظه ای به اطلاعات و اینکه نمی خواهند سازمانشان متورم شود، دچار لایه بندی شود و بروکراسی در آن راه بیافتد، می خواهند از هر نوع پیچیدگی به دور باشند. آنها می خواهند ساده باشند. ساده کار کنند، اطلاعات را ساده دریافت کنند و ساده و سریع تصمیم بگیرند.

طبعا استفاده از یک نرم افزار ساده و در عین حال به اندازه کافی کامل و متناسب، بستر مطمئن و خوبی برای تصمیم گیری مدیران برای زندگیشان است. نرم افزار یک ابزار است. ابزار هم معجزه نمی کند، اما هر کس می داند که هرچه ابزار ساده تر، هوشمند تر و کامل تر باشد، کار استفاده کننده و بهره بردار بهتر و دقیقتر است.

نرم افزاری که:

  • به سادگی بتوان اطلاعات را در آن ثبت کرد و از هر پیچیدگی به دور باشد،
  • مطمئن باشد و سازمان را در مشکلات تنها نگذارد،
  • به اندازه کافی کامل و جامع باشد، هوشمند باشد و آینده سازمان را هم پیش بینی کند،
  • و البته، در دسترس باشد به این معنی که مدیر بتواند به سادگی و با پیش پا افتاده ترین ابزار امروز، اطلاعات مورد نیازش را در هر زمان و هر مکان بدون واسطه از آن بگیرد.

این نرم افزار برای مدیران کسب و کارهای چابک ایده آل و یار ارزشمند زندگی مدیر است.

[button text=”مشاهده سایر اخبار و مقالات” link=”https://yassystem.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/” style=”default” size=”normal” target=”_self” display=”inline” icon=”no”]

 

 

امیرحسین عسکری طباطبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *