چگونه یک کسب و کار کوچک را حفظ کنیم و توسعه دهیم؟ (1)

برای اینکه یک کسب و کار پایدار بماند و همچنین سودآور باشد لازم است تا زمینه‌های راه‌اندازی آن و همچنین بسترهای فعالیت و بازاریابی کسب و کار به طور دقیق بررسی شود. در ذیل پیشنهاداتی برای شروع و راه اندازی روان یک کسب و کار و سرپا و سود آور نگهداشتن آن برای یک دوره بلند مدت ارایه می‌شود.

از صفر شروع کنید

تا آنجا که می توانید در هزینه ها دقیق باشید.زمانی نیروی انسانی استخدام کنید که برایش باندازه کافی کار داشته باشید ( حتی می‌توانید برخی کارها را به پیمانکار بسپارید).افرادی که کار را با کم شروع می کنند این امکان را برای خود فراهم می آورند که تجربیات گرانبها را با هزینه هائی کم، حاصل نمایند و در صورت ضربه خوردن بتوانند هرچه سریعتر دوباره شروع کنند.

از قالبی که در آن فعالیت می نمائید پشتیبانی و حمایت کنید

وقتی کسب وکار خودتان را راه اندازی می کنید معمولا خودتان مسئول کلیه موفقیتها و شکستهائی هستید که در آن فعالیت برایتان حاصل می گردد. بهتر است برای پیش بینی در شرایط بحرانی از مناسبترین ساز وکارها متناسب با فعالیتتان استفاده نمائید. هر فعالیت تجاری نیازمند سرمایه و اعتبار نیروی انسانی متخصص و ساز وکاری است که نشان‌دهنده شکل و قالب فعالیتهای شما می باشد اعم از زمین، ساختمان و تجهیزات ویا وب سایت و فراموش نکنید مردم از طریق این عامل سوم با شما ارتباط برقرار می کنند لذا در مورد آن بیشتر فکر کنید. زمانی که جای خود را در اذهان باز کردید در حفظ بنیانهای این موضع کوشا باشید حتی تغییر شماره تلفن و نشان تجاری شما می تواند در اذهان مشتریان و مردم تاثیرات خاص خود را باقی گذارد.تغییر آدرس سالی یکبار، تغییر نشان تجاری و لوگو و تغییر دیگر قالبهای ارتباطاتی شما با دیگران تاثیری جز بی ثباتی و … در اذهان آنان ندارد. این ضرر را به راحتی نپذیرید.

ادامه دارد . . .

نویسنده: میثم تمیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *