آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

آموزش-حسابداری-را-از-کجا-شروع-کنیم؟

آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟ برای این آموزش همراه ما باشید تا در انتهای مقاله به شما بگوییم که چطور این راه را برای خود هموار کنید. شرکت های کوچکتر یک حسابدار دارند.

صاحبان مشاغل تک نفره مانند مغازه های فردی نیز باید آن قدری حسابداری و امور مالی بلد باشند که بتوانند از پس کارهای مالی روزمره بر آیند. اما گاهی اوقات، افراد تصمیم می گیرند به دلایلی، خودشان دانش حسابداری را فرا بگیرند و همواره رویدادهای آموزشی را دنبال کنند.

اکثر کسب و کارها برای محاسبات مالی و میزان داد و ستدشان به آموزش حسابداری نیاز دارند.

حسابداری شغل حائز اهمیتی است و یک حسابدار باید مهارت های لازم مربوطه را داشته باشد همچنین کار با ابزارهای حسابداری را بشناسد تا بتواند به خوبی از پس این کاربر بربیاید.

در بخش مالی برخی شرکت _های بزرگ ممکن است بیش از یک حسابدار کار کند. ما در اینجا قصد داریم که به شما بگوییم، اگر فردی می خواهد حسابداری را یاد بگیرد باید از کجا شروع کند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

موارد مهمی که می توانند درخصوص آموزش حسابداری ، مطرح شوند، عبارتند از :

  • حسابداری، دانش متفاوت
  • آشنایی با نرم افزارهای مالی
  • آغاز یادگیری حسابداری

 

 

 5 گام آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟ بدون دانش قبلی درباره حسابداری

سپس به تشریح هریک از موارد، خواهیم پرداخت تا بیش از پیش با نکات مهم آموزش حسابداری  آشنا شویم.

 

1. حسابداری، دانشی متفاوت

در همین ابتدا ؛ بهتر است بدانید که حسابداری با بسیاری از رشته ها فرق دارد. از این رو باید خودتان را برای فراگیری دانشی متفاوت اما کاربردی آماده کنید. بسیاری از افراد، زمانی که آموزش حسابداری را شروع می کنند، خیلی از آن خوششان نمی آید و به نوعی احساس می کنند که خسته کننده است. بنابراین افرادی که قصد دارند آموزش حسابداری را ببینند باید از انگیزه قوی برخوردار بوده و در این راه پشتکار لازم را داشته باشند.

آموزش-حسابداری---نرم-افزار-حسابداری-یاس-سیستم

آموزش حسابداری – نرم-افزار حسابداری یاس-سیستم

2. آموزش حسابداری

برای یادگیری حسابداری، ابتدا به شما مفاهیم نظری آموزش داده می شود. شما باید با مفاهیم ابتدایی حسابداری آشنا شوید. شما می آموزید که حسابداری چیست و متوجه خواهید شد بین حسابداری و دفترداری و حسابرسی تفاوت های زیادی وجود دارد. همچنین به شما آموزش داده می شود که یک حسابدار چه وظایفی را دارد که این مسئله در مسیر شغلی شما بسیار مفید خواهد بود.

 

3. آشنایی با نرم افزارهای مالی

برای افزایش سهولت و دقت و سرعت ثبت اطلاعات و نیز دسترسی داشتن به گزارشات دقیق مالی ، می توان از نرم افزارهای حسابداری استفاده نمود. نرم افزار حسابداری یاس سیستم با داشتن امکان چند شرکته بودن و نیز 6 سطح کدینگ حسابها که سه سطح، شناور می‌باشد، امکان ثبت اسناد و گزارشات را بصورت حرفه ای میسر ساخته است.

نرم افزار حسابداری شرکتی یاس سیستم محصولی است که شرکت ها برای ثبت دقیق و محاسبات صحیح هزینه ها، درآمد، سود وزیان ، گرفتن گزارشات مالی و مالیاتی، برنامه ریزی دریافت و پرداخت و هرآنچه ریسک مالی و مالیاتی شرکت را به حداقل برساند، نیازدارند.

بدون نرم افزار حسابداری مناسب، شرکت ها درخطر محاسبات اشتباه ، عدم انجام به موقع پرداخت ها یا دریافت ها ، دریافت گزارشات از سودآوری یا زیان دهی فعالیت ها و درنهایت مشکلات مالیاتی و حقوقی، نارضایتی ذی نفعان یا حتی خطر ورشکستگی قرار می گیرند.

نرم افزار حسابداری یاس سیستم شامل 5 بسته نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری بازرگانی ، نرم افزار حسابداری پروژه ای و نرم افزار حسابداری توزیع و پخش می باشد که برای مدیریت چابک‌تر شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی شده و متناسب با نیاز این کسب و کارها، کاربری ساده و درعین حال امکانات حرفه ای دارد. نرم افزار حسابداری یاس سیستم شامل 8 سیستم و 13 افزونه است .

 

4. آغاز یادگیری حسابداری

اگر قصد دارید که دانش حسابداری را یاد بگیرید در ابتدا بهتر است که به دنبال کتاب های آموزش حسابداری بروید. چه در دوره _های مقدماتی آموزشی شرکت کنید و چه نکنید، این کتاب اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد و می توان گفت بهترین قدم برای شروع حسابداری خواندن این کتاب‌ها است.

اگر می خواهید به صورت خودآمیز حسابداری را یاد ‌بگیرید باید بسیار سخت کوش و با پشت کار باشید. همچنین باید انگیزه لازم را برای این کار داشته باشید. همچنین تمرین کردن می تواند برایتان بسیار مفید باشد. باید آنقدری تمرین کنید که برای بسیاری از مسائل مسلط شوید.

 

ثبت نام در دوره های آموزش حسابداری

ثبت نام در دوره های آموزش حسابداری

5. ثبت نام در دوره های آموزش حسابداری

یکی از بهترین راه های آموزش حسابداری، ثبت نام در دوره های آموزشی آن است. در این دوره معمولا شما حخسابداری را بسیار راحت فرامی گیرید. اگر از قبلا کتاب های مقدماتی حسابداری را مطالعه کرده باشید، با بیشتر آموزش هایی که مدرس در کلاس به شما ارائه می دهد، آشنا خواهید بود و این مسیر یادگیری شما را تسهیل می نماید. علاوه بر این، دوره های دیگری مانند آموزشی حسابرسی و آموزش مالیات وجود دارد که می تواند از شما حسابدار حرفه ای بسازد.

 

 

اپلیکیشن آکادمی مالی یاس

اپلیکیشن آکادمی مالی یاس را همین الان دانلود کنید

5 مرحله اصلی آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

حسابداری مالی معمولاً به عنوان “زبان تجارت” شناخته می شود. با درک مفاهیم اساسی و اصول حسابداری، می توانید تصمیمات آگاهانه تری بگیرید، به مکالمات استراتژیک کمک کنید و کسب و کار را ایجاد و راه اندازی کنید. در اینجا 5 گام را به شما معرفی می کنیم که با برداشتن آنها می توانید بدون دانش قبلی آموزش حسابداری را فرا بگیرید.

 

1. نحوه خواندن و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی را بیاموزید

آموزش حسابداری مالی خود را با یادگیری نحوه خواندن و تجزیه و تحلیل سه صورت مالی کلیدی آغاز کنید: ترازنامه، صورت درآمد و صورت جریان نقدی. این اسناد حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد هزینه، درآمد، سود و سلامت مالی کلی شرکت شما هستند.

ترازنامه دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام شرکت شما را برای یک دوره معین شرح می دهد. رابطه بین این مؤلفه ها در معادله حسابداری نشان داده شده است که برای تأیید صحیح و متعادل بودن ترازنامه استفاده می شود. دارایی ها باید همیشه برابر بدهی ها به اضافه حقوق صاحبان سهام باشد.

 

2. انتخاب یک روش یادگیری

گزینه های مختلفی برای آموزش حسابداری وجود دارد که شما کلاس های حضوری، دوره های آنلاین، مطالعه کتاب های درسی حسابداری و مشاوره از همکاران می شود. بسته به شرایط شما، هر کدام مزایا و معایبی دارند.

برای یادگیری تان زمان اختصاص دهید آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری تان زمان اختصاص دهید – آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

3. برای یادگیری تان زمان اختصاص دهید

مهم نیست که کدام روش آموزش حسابداری را انتخاب می کنید، زمان کافی را به آموزش خود اختصاص دهید. مفاهیم حسابداری بر روی یکدیگر بنا می‌شوند، بنابراین اختصاص زمان برای درک عمیق هر یک قبل از حرکت، پایه‌ای قوی برای یادگیری اصول پیشرفته‌تر ایجاد می‌کند. عجله کردن در مورد موضوعات پیچیده تر می تواند وسوسه انگیز باشد، اما تنها وقت گذاشتن است که جواب می دهد.

یادگیری را بخشی از روال خود قرار دهید. صرف نظر از اینکه کتاب درسی خود را تا کجا خوانده اید، تکمیل دوره‌های درسی به طور منظم به شما امکان می‌دهد تا به سمت هدف آموزشی خود پیشرفت ثابتی داشته باشید.

 

4. روی برنامه دنیای واقعی تمرکز کنید

هنگام مطالعه اصول و معادلات برای آموزش حسابداری مالی، به خاطر داشته باشید که هدف حفظ کردن نیست، بلکه کاربرد است. تا جایی که ممکن است، دانش خود را در عمل به کار ببرید. در دوره های یادگیری حسابداری خودتان را جای صاحبان کسب و کار بگذارید و مفاهیم و اصول حسابداری را از طریق یادگیری مبتنی بر مورد در چالش های دنیای واقعی به کار می گیرند. علاوه بر این، سعی کنید به نمونه هایی از حرفه خود فکر کنید. استفاده از معادلات و مفاهیم در تجربیات شخصی می تواند حس ارتباط و درک بیشتری را به یادگیری شما بیاورد.

 

5. ایجاد شبکه ای با سایر حسابداران

برقراری ارتباط با سایر متخصصینی که در حال آموزش حسابداری مالی هستند را به یک نقطه مهم تبدیل کنید. عضویت در شبکه ای از یادگیرندگان اختصاصی می تواند حمایت و انگیزه ای را برای شما فراهم کند تا مهارت های حسابداری خود را تقویت کنید. افراد در شبکه شما ممکن است با چالش‌های مشابهی مواجه شده باشند که شما با آن روبرو هستید، و شما می‌توانید علاوه بر جشن گرفتن موفقیت‌های یکدیگر، دیدگاه و حمایت خود را به یکدیگر ارائه دهید.

 

جمع بندی

با آموزش حسابداری و اخذ مدرک و به دنبال آن با گرفتن مدارک حرفه ای می توانید یک حسابدار رسمی شوید. همچنین شما می توانید به عنوان یک حسابدار برای یک دوره کارآموزی کار کنید. همچنین این امکان وجود دارد که با شروع به کار در یک نقش یک حسابدار، به عنوان مثال به عنوان دستیار حسابداری، در حالی که برای کسب صلاحیت های حرفه ای تلاش می کنید، به وضعیت رسمی دست پیدا کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

 

منبع : online.hbs.edu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *