حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت ۱۴۰۲!

فقط تا ۹ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد شامل چه مواردی هست؟

استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد
استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد، کاری بسیار دشوار است که نیازمند تمرکز، آگاهی ، هوش اقتصادی و پشتکار می باشد. آگاهی از مدیریت توسعه و گسترش کسب و کار و چگونگی ارائه خدماتی انحصاری به مشتریان ، در دراز مدت تبدیل به مزیتی رقابتی و افزایش درآمد می گردد. استراتژی های زیادی وجود دارد که برحسب نوع کسب و کار در افزایش درآمد آنان موثر می باشد. به کمک این استراتژیها می توانیم گام های بلندتری جهت افزایش درآمد برداریم.
استراتژیهای مهمی که می توانند برای افزایش درآمد ، مطرح شوند، عبارتند از :
  • افزایش سهم بازار
  • استفاده از روشهای متفاوت فروش
  • ایجاد تنوع در سبد محصول
  • استراتژی ادغام 
  • گروه بندی بازار تقاضا
  • پیشنهادات و آفرهای کسب و کار
  • ایجاد حس وفاداری در مشتریان
سپس به تشریح هریک از موارد، خواهیم پرداخت تا بیش از پیش با نکات مهم استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد  آشنا شویم.
  • یکی از استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد افزایش سهم بازار است که به شرح زیر است:

برخی از روشهایی که سبب افزایش سهم بازار میشوند را مورد بررسی قرار می دهیم.

الف) کاهش قیمت فروش محصول و یا خدمات:

برای کاهش قیمت فروش محصول می بایست بدنبال روشهایی برای کاهش بهای تمام شده آن باشیم. این روش، زمانی کاربرد دارد که تعداد عرضه کنندگان این کالا و خدمات در بازار زیاد بوده و قیمت ها مشابه می باشند. در این روش بدنبال ایجاد تفاوت در قیمت های عرضه و انحصاری نمودن بازار می باشیم. اگر بهای تمام شده را کاهش دهیم با حفظ سود می توانیم قیمت فروش را کاهش داده و سهم خود را در بازار تقاضا افزایش دهیم .
روش هزینه یابی هدف یکی از روشهای تعیین و کاهش بهای تمام شده می باشد. بااستفاده از این روش می توانیم قیمتهای رقبا را بعنوان هدف تعیین نموده و باکسر سود مطلوب به بهای تمام شده هدف برسیم . سپس نوبت به محاسبه بهای تمام شده واقعی محصول می رسد.
برای محاسبه بهای تمام شده واقعی محصولات می توان از نرم افزارهای حسابداری پیشرفته مانند نرم افزار یاس سیستم استفاده نمود تا بصورت دقیق و تنها با فشردن یک کلید؛ بهای تمام شده واقعی محصولات خود را بدست آوریم. درنهایت، میزان اختلاف بهای تمام شده واقعی را با بهای تمام شده هدف از طریق کاهش هزینه ها از بین برده و با این روش ، قیمت فروش محصول خود را نسبت به رقبا کاهش می‌دهیم.

ب) افزایش تبلیغات :

تنوع روشها در تبلیغات ، مانند نصب بنرها ، درج آگهی ها در سایتها، سامانه ها و… ، ایجاد تبلیغات در کنار تبلیغات محصول یا خدماتی دیگر ؛ سبب جذب مشتریان می شود.  بعنوان مثال، تبلیغ فروش نرم افزار ها درکنار تبلیغات فروش رایانه ها یکی از انواع تبلیغات جذاب می باشد.
یکی دیگر از روش های استراتژی کششی ، ایجاد امکاناتی ویژه برای جذب مشتریان است. تخفیفات تجاری و ایجاد پاداش و هدایا در کنار خرید محصولات و یا ایجاد خدمات ویژه برای مشتریان می تواند روشی مناسب برای جذب مشتریان باشد.

ج) توسعه روشهای توزیع محصولات :

با ایجاد تنوع در روشهای توزیع محصولات بین مشتریان ، سهولت بیشتری برای دسترسی مشتریان به کالا و یا خدمات ایجاد می کنیم. این سهولت، سبب ایجادعلاقه مندی بیشتر مشتریان جهت استفاده از خدمات و یا کالاهای ارائه شده می شود . چرا که؛ با سهولت و سرعت بیشتری می توانند به نیازهای خود دسترسی داشته باشند.

د) بروز رسانی و بهبود محصولات :

    تمامی کالاها و خدمات ارائه شده توسط کسب و کارها نیاز دارند تا با پیشرفت صنعت و دانش روز ، بروز رسانی شوند. بروز رسانی، سبب کاهش ایرادات و نواقص محصولات و خدمات شده و این؛ سبب تشویق مشتریان قدیمی جهت بروز رسانی و نیز جذب مشتریان جدید می گردد. بررسی نیازهای مشتریان و پیشنهادات آنان در بهبود محصول و ارائه خدمات هنگام بروز رسانی  ، احساس سهیم بودن و وفاداری مشتریان را افزایش داده و در نهایت ، سبب افزایش شهرت برند می گردد.
استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد شامل چه مواردی هست؟

استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد را در یاس سیستم بخوانید

  • استفاده از روش‌های متفاوت فروش

          با استفاده از امکانات وسیع اینترنتی و روشهای مختلفی مانند تولید اپلیکیشن های همراه ، معرفی و فروش محصولات و خدمات و نیز سایتهایی جهت معرفی محصولات و خدمات مورد نظر و پذیرش درخواست مشتریان ، از طریق فروش یکپارچه و جامع آنلاین ، می توان مشتریان بیشتری را جذب نمود.
در نرم افزارهای حسابداری پیشرفته مانند نرم افزار یاس سیستم با طراحی فاکتورهای مختلف برای انواع فروشها ، می توان، درآمد حاصل از انواع روشها را تفکیک نمود تا با استفاده از گزارشات حرفه ای؛ برترین روش فروش را برگزیده و ترفندهای بازاریابی را بر آن متمرکز نمود.
  • ایجاد تنوع در سبد محصول

با پیشرفت تکنولوژی ، صنعت و اقتصاد، نیازهای روزمره افراد گسترش یافته و بدنبال محصولات و خدماتی با امکانات بیشتر، از تامین کننده ای به تامین کننده دیگر، بازار عرضه را طی می کنند. این نیازها بتدریج؛ بازار تقاضا را به سمت تامین کنندگانی سوق می دهد که قادر به تولید محصولاتی جدید بوده و نیاز مشتریان را برآورد می نمایند. لازمه ثبات تولیدکنندگان در بازار ، بروز رسانی و ایجاد تنوع و انعطاف پذیری ویژگیها در محصولات و خدمات می باشد. یکی از برترین مزایای رقابتی، درک نیازهای مشتریان و پیاده سازی آن در محصولات و خدمات است.
ایجاد تنوع محصولات ، سبب می شود مشتریان حق انتخاب بیشتری داشته و کشش بیشتری به استفاده از خدمات و محصولات آن برند داشته باشند.
  • استراتژی ادغام و تملک

این استراتژی، یکی دیگراز استراتژیهای افزایش درآمد می باشد که‌ طی آن،یک واحد تجاری معتبر و خوش نام، واحد های تجاری با کسب و کار کوچکتر که ارائه کننده محصولات و یا خدمات مرتبط با هم هستند را تحت مدیریت خود قرار می دهد  و یک واحد؛ بعنوان واحد اصلی و سایر واحد ها بصورت شعبه یا شرکت های زیر مجموعه هلدینگ درنظر گرفته می شوند.
دراین صورت، مشتریان با اطمینان به حصول محصولات و خدمات مرتبط ، جذب برند می شوند چرا که می دانند تمامی احتیاجات را یک جا و بطور کامل دریافت می نمایند. در این روش ، کیفیت و مرغوبیت محصولات و خدمات؛ تضمین می شود.
در نرم افزارهای حرفه ای مانند  نرم افزار یاس سیستم که دارای ویژگی چند شرکته هستند ، براحتی می توان یک شرکت را شرکت اصلی و سایر شرکتها را به شرکتهای فرعی تخصیص داده و حسابهای مربوط به هر شرکت را ثبت و براحتی از گزارشات ترکیبی  و مقایسه ای استفاده نمود.
استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد شامل چه مواردی هست؟

استراتژیهای مناسب برای افزایش درآمد را در یاس سیستم بخوانید

  • گروه بندی بازار تقاضا

یکی از روشهای ارزیابی میزان استقبال مشتریان از محصولات و خدمات ، گروه بندی آنان می باشد که می تواند بر اساس طبقات و مشاغل مختلف ویا مکان فیزیکی مانند استان و یا شهرستان محل مشتریان باشد.
با گزارشگیری از حجم فروش و مقایسه محصولات و خدمات فروش رفته در هر گروه در بازه های زمانی مشخص، می توان تمرکز بازاریابی و هزینه های مربوطه را بر محلهای مشخص شده افزایش داد تا فروش گروه های کم تقاضا ، افزایش یابد . در نرم افزارهای حرفه ای مانند نرم افزار یاس سیستم ، امکان گزارشگیری حجم فروش به تفکیک هر گروه مشتری و هر گروه محصولات و خدمات در بازه های زمانی مشخص ، امکانپذیر می‌باشد.
  • پیشنهادات و آفرهای کسب و کار

    پاداشها و آفرهایی که برای خرید مشتریان لحاظ می گردد، یکی از جذاب ترین استراتژیهای فروش و کسب درآمد است. این آفرها می توانند کالاهای مکمل کالای خریداری شده باشند تا کالای خریداری شده ؛ جذاب تر و کاربردی تر شود و مشتریان بیشتری را جذب خرید نماید. یا می توانند اعطای تخفیفاتی ویژه برای خریدهای بعدی مشتریان درنظر بگیرند. این بنوبه خود می تواند بعنوان مزیتی رقابتی لحاظ گردد که سبب جذب مشتریان می شود.
  • ایجاد حس وفاداری در مشتریان

    این حس سبب می شود؛ مشتریان، برخی نواقص کم اهمیت در محصولات و یا خدمات ارائه شده را نادیده گرفته و همچنان؛ برند موردنظر را بعنوان برترین برند درنظر بگیرند. اگر خدمات مورد نیاز مشتریان به موقع و در اسرع وقت و به بهترین وجه ارائه گردد ، اطمینان ایجاد شده؛ سبب ایجاد حس وفاداری می گردد.
تولیدکنندگانیکه محصولات خود را با ارزیابی نیازهای مشتریان بروز رسانی می نمایند، حس وفاداری را درآنان ایجاد می نمایند. حس وفاداری یکی از مزایایی است که از مشتری به مشتری دیگر انتقال یافته و سبب جذب مشتریان به برند مورد نظر می شود.
استفاده از استراتژیهای مختلف برای افزایش درآمد نیاز به گزارشگیری های حرفه ای دارد تا وضعیت کسب درآمد را در بازه های زمانی مختلف و استفاده ازاستراتژیهای متفاوت نشان دهد. با استفاده از این گزارشات می توان کارآمدترین استراتژی ها را برای افزایش درآمد انتخاب نمود. یکی از نرم افزارهای حسابداری برتر ، نرم افزار حسابداری سیستم یاس است که می تواند کسب و کارها را دراین راستا یاری نماید.
منابع:Forbes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *