نرم‌افزار یکپارچه حسابداری چیست؟

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری - نرمافزار حسابداری یاس سیستم

در این مقاله به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با نرم‌افزار یکپارچه حسابداری مانند:
• نرم افزار یکپارچه حسابداری چیست
• ۶ ویژگی ضروری یک نرم‌افزار یکپارچه حسابداری
• آیا کسب و کار من باید از نرم‌افزار یکپارچه حسابداری استفاده کند؟
• منابع درآمدی متعدد
• حسابرسی هزینه های طولانی
• عدم بینش نسبت به معیارهای AP و AR
• درک پیامدهای مالی و فرآیندهای موجود
• سه مزیت نرم افزار یکپارچه حسابداری

می پردازیم. سپس به تشریح هرمورد می پردازیم.

 

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری چیست؟

یک سیستم حسابداری یکپارچه نرم افزاری است که هر اسناد از حسابداری را روی یک پلتفرم قرار می‌دهد.

حسابداری یکپارچه، فرآیندهای حسابداری در یک شرکت را با حذف نیاز به انتقال دستی داده‌ها بین چندین پلتفرم مالی، ساده می‌کند. این راه‌حل‌ها می‌توانند یک پلتفرم واحد باشند که شامل ماژول‌های مختلف است یا یک راه‌حل کوچک‌تر که به‌طور یکپارچه با ابزارهای مختلف مالی به‌عنوان سرویس (FaaS) که تیم‌های مدرن استفاده می‌کنند ادغام شود.

نکته: عبارت «نرم‌افزار یکپارچه حسابداری» نیز به رویه حسابداری اشاره دارد که در آن حسابداران ورودی‌های هزینه و مالی را تفکیک می‌کنند. در این مقاله نرم‌افزار یکپارچه حسابداری را از منظر نرم افزاری مورد بحث قرار خواهیم داد.

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری چیست؟

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری را در یاس سیستم بخوانید

۶ ویژگی ضروری یک نرم‌افزار یکپارچه حسابداری

ماژول‌های نرم‌افزار حسابداری یکپارچه وظایف اصلی پیش روی تیم‌های حسابداری مدرن را انجام می‌دهند. در اینجا مهمترین ویژگی‌های هر نرم‌افزار یکپارچه راه حل حسابداری آورده شده است.

 

1. حساب‌های دریافتنی و حساب‌های پرداختنی (AP و AR )

بخش‌های AR و AP نقش مهمی در کمک به شرکت‌ها در پیش‌بینی نیازهای جریان نقدی خود دارند. AR پرداخت‌هایی را که یک شرکت از مشتریانش دریافت می‌کند انجام می‌دهد، در حالی که AP پرداخت‌ها را به تامین‌کنندگان خود انجام می‌دهد.
نرم‌افزار یکپارچه حسابداری به این تیم‌ها کمک می‌کند تا جریان‌های نقدی ورودی و خروجی را که شرکت می‌تواند در یک دوره انتظار داشته باشد، پیش‌بینی کند، هزینه‌ها را به حداقل برساند و نیازهای سرمایه در گردش را هموار کند.

 

2. مدیریت هزینه و خرید فروشنده

تدارکات نقش اصلی را در زنجیره تامین یک شرکت ایفا می‌کند و کاهش هزینه‌های مربوط به فروشنده باعث افزایش حاشیه سود ناخالص می‌شود. به لطف ظهور برنامه‌های SaaS، مدیریت هزینه‌ها در شرکت‌های مدرن با هزینه‌های مربوط به فروشنده مرتبط است.

به عنوان مثال، هزینه‌های کارکنان در برنامه‌های SaaS می‌تواند از کنترل خارج شود، اگر شرکت سیاست هزینه‌ای را رعایت نکند. ابزارهایی مانند Ramp به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مخارج فروشنده SaaS را متمرکز کنند و مشکلاتی مانند IT سایه و هزینه‌های تکراری در جوانه را برطرف کنند.

نرم‌افزار حسابداری یکپارچه این هزینه‌ها را در مدخل‌های مجلات مناسب ثبت می‌کند و طبقه‌بندی مخارج و نقل و انتقالات دفتر کل (GL) را ساده می‌کند.

 

3. حسابداری دفتر کل

حسابداران برای تهیه صورت‌حساب‌ها و تطبیق جریان‌های نقدی به دفتر کل (GL) خود متکی هستند. با رشد یک شرکت، تهیه یک GL چالش برانگیز می‌شود.

سیستم‌های متعدد می‌توانند سیلوهای داده ایجاد کنند که منجر به گزارشگری مالی نادرست می‌شود.

یک نرم‌افزار یکپارچه حسابداری تمام حسابداری و گزارش هزینه‌ها را روی یک پلتفرم واحد می‌آورد، بنابراین ایجاد GL را خودکار می‌کند. نتیجه کار دستی کمتر برای حسابداران و زمان بیشتر برای برنامه ریزی و تحلیل مالی ارزش افزوده است.

 

4. تطبیق نقدی

همه شرکت‌های در حال رشد به حسابداری تعهدی متکی هستند، جایی که وجه نقد و هزینه‌ها قبل از وقوع فیزیکی ثبت می‌شوند. در نتیجه، تطبیق ورودی‌های اسناد با موقعیت‌های نقدی ضروری است.

سیستم‌های نرم‌افزار یکپارچه حسابداری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا حسابداری مالی خود را ساده کرده و بر این چالش‌ها غلبه کنند. این کار را با ارائه تمام داده‌های مالی در یک پلتفرم ساده می‌کند. تیم‌های حسابداری زمان را برای جستجوی سیستم‌های متفاوت برای داده‌ها تلف نمی‌کنند. برخی از سیستم‌های یکپارچه حتی وظایف تطبیق را خودکار می‌کنند

برای مثال، برخی از ماژول‌های مدیریت هزینه، رسیدها را با صورت‌حساب‌های بانکی تطبیق می‌دهند، که منجر به بازپرداخت سریع هزینه‌ها و فرآیندهای بسته شدن ماهانه می‌شود.

 

5. حسابداری

با افزایش حجم، وارد کردن تراکنش‌ها به حساب‌های مناسب تحت سیستم حسابداری دوطرفه چالش برانگیز است. سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه این کار را با کشیدن خودکار اطلاعات مالی مانند داده‌های هزینه و درآمد به حساب‌های صحیح و ایجاد ورودی‌های ژورنال جبران‌کننده ساده می‌کنند. بنابراین، حسابداری ساده می‌شود و زمان تهیه صورت حسابداری کاهش می‌یابد.

 

6. مدیریت موجودی

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری، جنبه‌های مالی موجودی، مانند ثبت هزینه‌های خرید و ساده کردن حسابداری موجودی را مدیریت می‌کنند. به عنوان مثال، برآورد تأثیر تغییر از FIFO به LIFO هنگام استفاده از نرم‌افزار مستقل یا حسابداری دستی دشوار است.

در چنین سناریوهایی، سیستم‌های حسابداری یکپارچه اکثر فرآیندها را خودکار می‌کنند و به حسابداران کمک می‌کنند تا به اعداد موجودی صحیح برسند. نتیجه یک سیستم حسابداری انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به سرعت به نیازهای تجاری پاسخ دهد.

 

آیا کسب و کار من باید از نرم‌افزار یکپارچه حسابداری استفاده کند؟

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری مزایای بسیاری را به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. با این حال، قبل از اتخاذ راه حل، بررسی کنید که آیا با یکی از چالش‌ها و موقعیت‌های تجاری زیر روبرو هستید یا خیر.

 

منابع درآمدی متعدد

شرکت‌ها درآمدهای خود را از منابع مختلف در قالب‌های مختلف جمع آوری می‌کنند. به عنوان مثال، پایانه‌های POS مجموعه داده‌های درآمدی بسیار دقیق را ارائه می‌کنند، اما فروشگاه‌های اپلیکیشن، داده‌های فروش انبوه را بدون زمینه اضافی ارائه می‌دهند. ادغام این فرمت‌ها چالش برانگیز است.

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری به شما در استانداردسازی مجموعه داده‌ها و استقرار تجزیه و تحلیل بر روی آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین، تجزیه و تحلیل روند در درآمد و روابط با مشتری ساده است.

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری چیست؟

ویژگی های نرم‌افزار یکپارچه حسابداری را در یاس سیستم بخوانید

حسابرسی هزینه‌های طولانی

گزارش هزینه‌ها و تاییدیه‌ها با رشد یک شرکت به یک گلوگاه تبدیل می‌شوند. بازپرداخت هزینه‌های طولانی و زمان‌های تایید نه تنها با کارکنان مخالفت می‌کند بلکه تعطیلی ماهانه را نیز به تاخیر می‌اندازد.

ادغام ارائه‌دهنده SaaS مدیریت هزینه با پلتفرم حسابداری به شما کمک می‌کند جریان‌های کاری سرتاسری ایجاد کنید که منجر به بسته شدن سریع ماهانه، پیش‌بینی بودجه بهتر و حسابرسی هزینه‌های خودکار می‌شود.

 

عدم بینش نسبت به معیارهای AP و AR

AP و AR بینشی در مورد توانایی شرکت شما برای ایجاد کارایی و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، با استفاده از معیارها برای ردیابی پیشرفت، ارائه می‌کنند. برخی از این معیارها عبارتند از:

• فروش معوقه روز: چقدر سریع فاکتورها را جمع آوری می‌کنید؟
• اختلاف در نرخ فاکتور: فاکتورهای شما چقدر دقیق هستند؟
• درصد تخفیف‌های اولیه ثبت شده: آیا هنگام پرداخت صورت‌حساب‌های تامین‌کننده در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید؟
همه این معیارها بر داده‌های مالی متکی هستند و نرم‌افزار یکپارچه حسابداری در این زمینه مزایایی دارند. به لطف داده‌های هر منبعی که در یک سیستم وجود دارد، می‌توانید محاسبه متریک را خودکار کنید و روی بهبود فرآیندهای خود تمرکز کنید.

 

درک پیامدهای مالی فرآیندهای موجودی

آیا می‌توانید اثرات بعدی ترازنامه تغییر آستانه‌های WIP را در ترازنامه خود پیش بینی کنید؟ اگر برای درک پیامدهای مالی فرآیندهای موجودی خود مشکل دارید، یک نرم‌افزار یکپارچه حسابداری که مدیریت موجودی را در خود جای دهد، ضروری است.

ورود اطلاعات به صورت دستی

با افزایش حجم تراکنش ها، همگام شدن با فرمت‌های مختلف داده و مسائل تکراری غیرممکن می‌شود و فرآیندهای دستی را بی‌اثر می‌کند. یک پلتفرم الکترونیکی که اکثر وظایف مالی را خودکار می‌کند، به شما کمک می‌کند تا روی کارهای ارزش افزوده در گردش کار تمرکز کنید و به شما کمک می‌کند تا سود بیشتری از منابع خود بگیرید.

 

3 مزیت نرم‌افزار یکپارچه حسابداری

در اینجا برخی از مزایای استفاده از پلتفرم‌های نرم‌افزار حسابداری یکپارچه برای کسب و کار شما آورده شده است.

1. نمای پایانی تراکنش‌های مالی

در محیط تجاری پرشتاب امروزی، شما باید داده‌های مالی خود را به طور کامل مشاهده کنید، سیلوهای داده و وظایف ورود دستی داده را حذف کنید. نرم‌افزار یکپارچه حسابداری به شما کمک می‌کند پیامدهای مالی تصمیم خود را در هر بخش از سازمان خود مشاهده کنید. می‌توانید پیش‌بینی‌های تجاری دقیقی ایجاد کنید، زیرا بدانید که همیشه کل داده‌های خود را در نظر می‌گیرید.

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری چیست؟

مزیت های یک نرم‌افزار یکپارچه حسابداری را در یاس سیستم بخوانید

2. ROI بیشتر در منابع مالی

به لطف نرم‌افزار حسابداری یکپارچه که به بینشی در مورد داده‌های مالی شما ارائه می‌دهد، می‌توانید زمان خود را صرف تجزیه و تحلیل الگوها و حذف ناکارآمدی‌ها کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مدیریت هزینه‌ها و هزینه‌های کارکنان در برنامه‌های SaaS را با سیستم حسابداری خود ادغام کنید و حساب‌های خود را سریع‌تر ببندید.
همچنین می‌توانید راه‌حل‌های حسابداری مستقل را ادغام کنید که به شما در ایجاد قوانین، خودکارسازی تأییدیه‌ها و تطبیق معاملات کمک می‌کند. نتیجه بسته شدن ماهانه سریعتر و پیش بینی‌های مالی دقیق است.

 

3. تصمیمات مبتنی بر داده

کسب‌وکارهای مدرن حجم عظیمی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، اما اغلب برای استفاده از آن زحمت و وقت بسیاری گذاشته میشود. نرم‌افزار یکپارچه حسابداری موانع تصمیم گیری مبتنی بر داده، مانند سیلوهای داده و فرآیندهای دستی را از بین می‌برند. با خودکار کردن بیشتر کارهای اداری، فضایی را برای تجزیه و تحلیل باقی می‌گذارید که در نتیجه شرکت شما تفاوت ایجاد می‌کند.

 

جمع بندی

نرم‌افزار یکپارچه حسابداری نوعی نرم افزار است که عملکردهای عمده حسابداری مالی را در یک برنامه ترکیب می کند . جایگزینی چندین سیستم یا برنامه مجزا، نیاز به دفاتر یا سوابق جداگانه برای سفارش، هزینه یابی و سایر اهداف حسابداری وجود دارد و مدیریت را از بین می‌برد. نرم افزار یاس سیستم یکی از برترین این نرم افزارها است که بواسطه داشتن گزارشات حرفه ای می تواند در تصمیم گیری های مدیریتی بسیار پرکاربرد باشد.

 

منبع : techtargetansi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *