نمایش تاریخ انقضای مواد غذایی با برچسب های الکترونیکی

محققان انگلیسی با ابداع برچسب الکترونیکی روش جدیدی برای نمایش اطلاعات بر روی بسته بندی های مواد غذایی ابداع کرده اند.

این برچسب الکترونیکی متشکل از ابزارهای الکترونیکی کم هزینه، کاغذ چاپ شده ارزان و یک صفحه نمایش ال.ایی.دی است. مصرف کنندگان با استفاده از این سیستم می توانند به طور انتخابی ال.ایی.دی های موجود در این صفحه نمایش را برای کسب اطلاعات روشن کنند.

همچنین این سیستم برای اقلام پیچیده تر مانند رنگ مو به صورت یک تایمر در کنار جعبه ی رنگ مو عمل کرده و تاریخ انقضای آن را گوشزد می کند. پروفسور دیوید لیدزی از دانشگاه شفیلد در انگلیس می گوید: با استفاده از این سیستم برچسب های موجود بر روی بسته بندی ها بسیار خلاقانه تر می شوند و به مصرف کنندگان اجازه می دهند تا با آن تعامل برقرار کرده و محصولات جدید را کشف کنند.

این سیستم که توسط محققان دانشگاه شفیلد با همکاری شرکت نووالیا (Novalia) طراحی شده است شامل رده های الکترونیکی چاپی بر روی کاغذ است که سپس ابزارهای الکترونیکی و یک صفحه نمایش ال.ایی.دی پلیمری با استفاده از یک چسب هادی برق بر روی این کاغذ چسبانده می شوند.

محققان در این مطالعه که در مجله IEEE منتشر شده است، نوشته اند: این سیستم با سه عدد باتری AA کار می کند و میزان روشنایی تا ۲۱۰ cd/m2 تولید می کند. این نوآوری جدید بر یک ارتباط عملی میان ابزارهای الکترونیکی پایه پلاستیکی و کاغذی تاکید دارد.

محققان امیدوارند که در آینده صفحه نمایش های ارگانیک کاملا انعطاف پذیر بر پایه پلاستیک ابداع کنند که به این رده های الکترونیکی بچسبد.

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-2xb71r’][/av_image]

دانلود خبر: نمایش تاریخ انقضای مواد غذایی با برچسب های الکترونیکی