چرا به برنامه ریزی بودجه نیاز داریم؟

در اواسط راه اندازی کسب و کارتان شما متوجه خواهید شد که چرا به برنامه ریزی بودجه نیازمند هستید. دقیقاً زمانی که در کسب و کارتان یک توقف ایجاد کرده و کل بودجه خود را گردآوری میکنید. بودجه یک کسب و کار همانند سایر بودجه های تخصیص داده شده بسیار مهم است و ابزار کنترل بودجه بسیار نقش مهمی در ادامه و حیات یک کسب و کار دارد .

کنترل بودجه اهداف و موارد زیر را برای کسب و کار شما فراهم میکند :

Strart-up های کاربردی برای برنامه استراتژی کسب و کار شما  را طراحی میکند:

این اولین کاربرد برنامه کنترل بودجه است که به شما کمک میکند اطلاعات ضروری و کاربردی کسب و کارتان را گردآوری کنید.
شما باید بدانید حرفه شما ،  در یک روز کاری چه مقدار هزینه دربرخواهد داشت .این هزینه ها شامل منابع انسانی ، اجاره یا خرید ملک ، اثاث و ملزومات اداری و هزینه سخت افزار و نرم افزار و… است .

در شروع هر کسب و کار قطعاً احتیاج به یک سرمایه گذار و یا وام دهنده دارید ، با کمک برنامه ریزی بودجه به وی نشان میدهد که کل هزینه های یکساله شما چقدر میباشد و به وی از برنامه کسب و کارتان اطمینان میدهید و از این طریق اعتبارمالی خود را افزایش میدهید .

برنامه ریزی هزینه های جاری :

با استفاده از برنامه کنترل بودجه شما میتوانید مشخص کنید روزانه و حتی ماهیانه چه میزان هزینه پیشرو دارید. یکی ازفواید این برنامه که میتوان به آن اشاره کرد  مشخص کردند حقوق ماهیانه ای که شما باید بپردازید تا کسب و کارشما پویایی خود را توسط کارکنان با انگیزه خود حفظ کند . با بهره گیری از این قابلیت هزینه های ثابت خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی میکنید.

آگاهی از سوددهی کسب و کارتان:

اگر شما نیز مانند سایر مدیران یک کسب و کار قصد دارید برنامه و استراتژی خود را برپایه سودآوری تنظیم نمائید . این برنامه به شما کمک میکند تا میزان هزینه ها و میزان درامد ماهیانه را بررسی و یک تعادل بین آنها ایجاد کنید تا به سودآوری کسب و کارتان آگاهانه کمک کنید.

حال فکر میکنم به عنوان صاحبین کسب وکار به اهمیت برنامه کنترل بودجه مانند سایر برنامه های کاربردی برای راه اندازی کسب و کارتان آگاه شدید . البته میتوانید برای اطلاعات کاربردی بیشتر محصول “کنترل بودجه” یاس را بررسی بفرمائید.

برگرفته از سایت www.about.com

ترجمه شده توسط: ستاره مهاجر

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-2odoir’][/av_image]

 

دانلود مقاله: چرا به برنامه ریزی بودجه نیاز داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *