گسترش کار با هزینه کمتربه کمک استارت آپ۱

 

گسترش کسب و کار با هزینه کمتربه کمک استارت آپ۱

به گزارش گروه شرکت های آرک: برای شروع یک کسب و کار موفق و رو به رشد، راه ها مسیر ها و انتخابهای گوناگونی وجود دارد اما استارتاپ یک راه حل ساده وکارا ست ؛ بیان این مطلب ،این پرسش را مطرح میکند که “استارت آپ” چیست؟

“استارت آپ” واژه‌ای است، که در دنیای فناوری، بارها شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانی‌های نوپایی بوده اییم، که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می‌کنند. طرح این مطلب منجر به این پرسش میشود که: به چه کمپانی‌هایی استارت آپ اطلاق می‌شود؟

نیل بلومنتال، موسس و مدیرعامل کمپانی واربی پارکر (Warby Parker) استارت آپ را اینگونه عنوان میکند: استارت آپ، یک کمپانی نوپا است که راه‌حل نوینی را برای یک مساله ارائه می‌کند؛ در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.

بسیاری دیگر، استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه‌های نو و خلافیت برفراز ایده‌های موجود می‌دانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنه‌ی آشیل راه‌حل‌های موجود شناخته می شوند.

آدورا چئونگ، موسس و مدیرعامل کمپانی هوم‌جوی (Homejoy) از استارت‌آپ‌های مطرح ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ ، در تعریف ،این مفهوم را با عنوان پنجره ی ذهن رو به آینده خوانده؛ و می گوید:تاسیس یا پیوستن به یک استارت آپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایده‌آل و پایدار با هدف دستیابی به رشد برق‌آسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است.

 

براساس تعریف Merriam-Webster استارت آپ به معنی:

عمل یا مجموعه‌ای از کارها به منظور حرکت جدید و ایجاد یک کسب و کار نوپا ست؛ همچنین، فرهنگ واژگان انگلیسی آمریکن هریتیج استارت آپ را، کسب و کار یا تعهدی که به تازگی شروع به فعالیت کرده می نامد.

در ادامه، با توجه به تعاریف ارائه شده درمیابیم؛ که تاسیس استارت آپ نیاز به برقراری قوانین خاصی ندارد؛ حال آنکه درآمد، سود و تعداد کارکنان، همواره در کمپانی‌های بزرگ تغییر کرده و دغدغه‌ی این مسائل را نیز دارند. استارت آپ فارغ از مسائلی که کمپانی‌های بزرگ با آن دست به گریبان هستند، فقط در زمینه‌ی کاری خود مشغول به کار است.

با بررسی فعالیت استارت‌آپ‌ها در سال‌های گذشته می‌توان گفت: بصورت میانگین عمر استارت‌آپ ها تقریبا سه سال و این کمپانی‌ها بعد از گذشت سه سال، دیگر استارت آپ شناخته نمی‌شوند. دلایل متعددی برای پایان دوران سه ساله‌ی استارت آپ، از قبیل، تصاحب شدن، توسط کمپانی‌های بزرگ، افزایش تعداد دفاتر ، افزایش درآمد بیش از ۲۰ میلیون دلار، افزایش تعداد کارکنان بیش از ۸۰ نفر و افزایش تعداد اعضای اصلی به بیش از پنج نفر یا فروش سهم اعضای اصلی وجود دارد. در واقع می‌توان در یک جمله‌ی ساده رسیدن استارت آپ به سودآوری را پایانی برای شناخته شدن آن به عنوان یک استارت آپ موفق خواند.

از فاکتورهای اصلی استارت آپ، توانایی آن برای رشد است. استارت آپ‌ها را باید از کسب و کارهای کوچک جدا کرد، .بعنوان مثال یک رستوران جدید در یک شهر را نمیتوان به عنوان یک استارت آپ تلقی کرد؛ مفهوم استارت آپ با صنعت فناوری در هم تنیده و ریشه‌های آن با فناوری در هم گره خورده است.

استارت‌آپ‌ها برای پرورش فناوری‌های خود از تکنولوژی‌های متعددی استفاده می‌کنند؛ در این بین در دسترس بودن فناوری‌ یا محصولات خود این کمپانی‌ها نیز عامل مهمی در موفقیت و رشد یک کمپانی است. برای مثال در کشور آمریکا به واسطه‌ی آمارهای منتشر شده که نشان از دسترسی ۹۸ از درصد از مردم به اینترنت دارد، موفقیت فناوری‌ها و محصولات مبتنی بر اینترنت، تا حدودی تضمین شده است. زمانی که یک استارت‌آپ به اندازه‌ای رشد کند که درآمد آن به چندین میلیون دلار برسد، دیگر باید دوران استارت آپ بودن این کمپانی را تمام شده دانست..

زمانی که موسسان و افراد در حال کار در یک استارت آپ احساس انجام یک کار خلاقانه و تاثیرگذار روی جامعه را از دست دهند، نمی‌توان از عنوان استارت آپ برای تعریف یک کمپانی استفاده کرد. القای احساس نوآوری و فرهنگ پویای توسعه و پیشرفت در کمپانی با اضافه شدن نفرات جدید و همچنین گذشت چند سال از زمان تاسیس کمپانی بسیار سخت به نظر می‌رسد.

بسیاری از موسسان ،رفتن زیر پرچم کمپانی‌های بزرگ‌تر را نیز به عنوان زمانی برای پایان عمر یک استارت آپ، قبول نمی‌کنند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که شرایط خرید استارت آپ‌ها توسط کمپانی‌های مختلف نیز متفاوت است. همچنین وقتی که یک کمپانی وارد تالار بورس شده و سهام آن بصورت گسترده در اختیار افراد قرار گیرد، نمی‌توان دیگر بعنوان یک استارت آپ بشمار نمی آید.

در صورتی که فردی با هدف تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ در سطح کشوری یا جهانی اقدام به تاسیس کمپانی خود کند، مجموعه‌ی زیر نظر وی را می‌توان استارت آپ و وی را موسس استارت آپ خواند.

در کشورمان نیز این روزها شاهد ظهور استارت آپ‌ها هستیم. حتی کمپانی‌هایی نیز وجود دارند که در صورت مقبول بودن طرح و آنچه که استارت آپ در پی رسیدن به آن است، درصدد حمایت از این کسب و کار برمی‌‌آیند. توسعه‌ی یک ایده و راه‌اندازی یک استارت آپ پیش از داشتن ایده و ابزار، نیازمند خودباوری است. در صورتی که شما نیز ایده‌ای دارید، می‌توانید با سنجش تمام جوانب، استارت آپ خود را راه‌اندازی و به عنوان یک کارآفرین شناخته شوید. کشورمان ایران در بسیاری از زمینه‌ها مکان بکری برای راه‌اندازی و ارائه‌ی سرویس‌های مختلف است.

 

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-2sov9n’][/av_image]

 

گسترش کسب و کار با هزینه کمتربه کمک استارت آپ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *