حسابداریتو در سال جدید نو کن، اما به قیمت 1402!

فقط تا ۸ خرداد

نرم افزار مالی یاس سیستم

گسترش کار با هزینه کمتربه کمک استارت آپ۲

گسترش کار با هزینه کمتربه کمک استارت آپ۲

با توجه به توضیحات ارائه شده دراستارت آپ۱و به گزارش مجموعه شرکت های آرک:اغلب مدیران استارتاپ‌ها که کارآفرین نامیده می‌شوند، متخصص هستند و اما معمولااین افراداز رشته‌های مدیریت و بازاریابی اطلاعات آن چنانی ندارند.

مدیریت هزینه، و بازاریابی، یکی از بخش‌های مهم هر شرکت بزرگ است که عموما استارتاپ‌ها اطلاعات آن‌چنانی از آن ندارند. تیم‌های تشکیل‌دهنده‌ی استارتاپ‌ها عموما جوان‌هایی هستند، که تخصصی مشابه در زمینه‌ای فنی دارند و کمتر شرکت نوپایی را می‌شناسیم که در بدو تاسیس به دنبال مدیر بازرگانی باشد و اهداف بلندمدت و برنامه‌ریزی هزینه‌های خود را با روش‌های مدیریت بازرگانی ترسیم کند. اما راه‌های ساده‌ای هستند که به مدیران استارتاپ‌ها آموزش می‌دهند، که چگونه در ابتدای کار، با بودجه‌ی کم کار کنند و به نوعی نقش مدیر بازرگانی یا مدیر بازاریابی را خودشان به عهده بگیرند.

نقش مدیر ارشد بازاریابی CMO یا به بیان کاملترکه Chief Marketing Officer نامیده می‌شود، در شرکت‌های امروزی در حال پررنگ‌تر شدن است. بازاریابی دیگر به تنها به معنای فروش نیست و مدیران بازاریابی باید بتوانند، ارتباط نزدیکتری با جامعه‌ی هدف محصول یا خدمت شرکت داشته باشند. آنها باید نیازهای رو به رشد جامعه‌ی هدف را به یافته و حرکت مجموعه را در مسیر برآوردن آن نیازها تنظیم کنند.

گفتنی است ، بسیاری از شرکت‌های نوپا یا استارتاپ‌ها ، توان استخدام مدیر حرفه‌ای و باتجربه‌ی بازاریابی را ندارند و اکثرا به همین دلیل، فعالیت شناخت بازار و ترسیم نقشه‌ی هدف مخارج شرکت را به زمانی دیگر موکول می‌کنند. اما مدیران شرکت‌های نوپا نیز می‌توانند با رعایت اصولی ساده، فعالیت ابتدایی در زمینه‌ی بازاریابی را انجام دهند ودر عین حال کمترین هزینه را به تیم تازه‌ تاسیس خود وارد کنند.

از ابتدایی‌ترین فعالیت‌های بازاریابی برای یک استارتاپ، شناخت بازار است؛و مدیر تیم استارتاپی در ابتدا باید بازار هدف و خریداران بالقوه را شناسایی ، شرایط زندگی و کار آنها را مطالعه کرده و برنامه‌ریزی دقیقی برای کسب رضایت آنها داشته باشد. این فعالیت ابتدایی نیاز به هیچ هزینه‌ی اضافی به جز زمان ندارد؛ در ادامه به چند روش ساده و ارزان‌قیمت اشاره می‌کنیم که با کمک آنها استارتاپ‌ها می‌توانند مراحل رشد شرکتشان را سرعت ببخشند:

  • از سرویس‌های تبلیغاتی رایگان برای معرفی اولیه استفاده کنید

برای معرفی اولیه‌ی سرویس خود کافی است به جای هزینه‌های زیاد، از سرویس‌های تبلیغاتی رایگان استفاده کنید. استفاده از این سرویس‌ها و مطالعه‌ی بازخورد درج تبلیغات در آنها، می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های تبلیغاتی بعدی را هدفمند‌تر انتخاب کنید. به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب سرویس رایگان مناسب نیز بسیار مهم است. باید از سرویس‌هایی استفاده کنید که مشتریان و کاربران آنها، مشتریان بالقوه‌ی استارتاپ شما محسوب می‌شوند. به طور مثال برای معرفی یک اپلیکیشن موبایل باید در وبلاگ‌ها و فروم‌هایی که مربوط به اپلیکیشن و بازی موبایل هستند، تبلیغ کنید.

  • خودتان با خبرنگاران و وبلاگ‌نویس‌ها ارتباط برقرار کنید

استارتاپ نیازمند انتشاراخباراست؛ و طبیعی است که در این مرحله توانایی پرداخت هزینه برای رپورتاژهای آگهی وجود نداشته باشد پس، در این زمان با مراجعه به لیست خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان موجود دراکثر وبسایت‌های خبری قابل مشاهده، میتوان با آنها به طور مستقیم ارتباط برقرار کرد و با برگزاری یک کنفرانس خبری کوچک، آنها را با ارسال ایمیل به این مراسم دعوت کنید. مهم است که زمان برگزاری این نشست با رویداد های خبری مهم تداخل زمانی پیدا نکند ؛ هم‌چنین استارتاپ شما باید بگونه ایی اجرایی گردد تا با کمترین سطح اشکال، نقد کمتری را از سوی خبرنگاران متوجه خود کند.

از شبکه‌ آشنایان خود برای تبلیغات استفاده کنید

درحالیکه شما درابتدای کار نمی‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی زیادی متحمل شوید، کافی است، از شبکه‌ی دوستان و آشنایان استفاده کرده و با معرفی خدمت یا محصولتان به آنها، این خبر را به آرامی انتشار دهید. با توجه به این مورد، به این مسئله پی می‌بریم که داشتن شبکه‌ی بزرگی از آشنایان و دوستان با سلیقه‌های مشترک، برای یک مدیر و فعال استارتاپی بسیار مهم است.

 

[av_image src=’https://yassystem.com/wp-content/uploads/2015/11/110315.png’ attachment=’1343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,https://yassystem.com/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ av_uid=’av-2nnbsa’][/av_image]

گسترش کار با هزینه کمتربه کمک استارت آپ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *